وزیر بهداشت: 150 میلیون دُز واکسن وارد کشور شده است

0

به گزارش «نبض‌بیمه»؛وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه 150 میلیون دز واکسن وارد کشور شده است، گفت: تاکنون 95 میلیون دز واکسن به مردم تزریق شده است.

«بهرام عین اللهی» روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: با همکاری ریاست جمهوری، بانک مرکزی، وزارت بهداشت و برگزاری جلسات متعدد همدلی برای انجام واکسیناسیون وسیع آغاز شد و این موفقیت ناشی از آن است که مردم مثل همیشه مانند دوران دفاع مقدس وارد صحنه شدند و به ما کمک کردند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: از 95 میلیون دز واکسن تزریق شده، 82 درصد دز اول را زدند و 38 درصد نیز 2 دز را تزریق کرده اند و تا پایان آبان ماه سال جاری، آمار تزریق 2 دز واکسن به 80 درصد می رسد.

عین اللهی تاکید کرد: پنج مرکز تولید واکسن داخلی مانند برکت، فخرا، رازی و غیره مجوز گرفتند و امید است برای دز سوم از تولیدات داخلی استفاده کنیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: اکنون کشورهای همجوار و برخی از کشورهای دیگر در موج ششم کرونا هستند و قطعا اگر واکسیناسیون در کشورمان در سطح وسیع انجام نمی شد این تجربه تلخ را تکرار می کردیم

عین اللهی افزود: رکورد واکسیناسیون روزانه در کشور با فعالیت شبانه روزی همکاران به یک میلیون و 650 هزار دز در روز رسید و در یک هفته شاهد بودیم که هشت میلیون دز واکسن به مردم تزریق شد.

وی با تاکید براینکه با انجام واکسیناسیون عمومی در کشور باز هم باید همه پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم، تصریح کرد: درست است که تاب آوری مردم کم شده ولی باید عادت کنیم که با کرونا زندگی کنیم.

خودکفایی در تولید داروهای ضد کرونا

وزیر بهداشت افزود: در تولید داروهای ضد کرونا در کشور به خودکفایی رسیده ایم و اکنون کمبود سرم در کشور وجود ندارد و استان خراسان رضوی  حدود 40 درصد سرم را تامین می کند و در این زمینه کار ملی و همکاری خوب و جمعی انجام شده است.

عین اللهی تاکید کرد: بهترین روش مبارزه و مقابله با کرونا واکسیناسیون است و هر دقیقه تزریق واکسن برای ما اهمیت دارد و باید زودتر انجام شود تا به هدفمان برسیم.

وی با اشاره به مبانی فساد در بخش دارویی گفت: افرادی که ارز دولتی برای دارو گرفتند ولی بصورت آزاد به بازار ارائه دادن

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید