قزوین، در مسیر دستیابی به اهداف ستادی

0

سرپرست مدیریت بیمه‌های درمان شرکت بیمه میهن، اظهار کرد: اگر شرکت‌های بیمه ای در بخش درمان حق بیمه قانونی خود را گرفته و تخفیف نابجا ندهند این رشته سود ده خواهد شد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛”جواد نادری”،گفت: در برخی از قراردادهای فول درمان، بیمه‌گذاران سال‌ها بهره بهینه از بیمه  نامه می‌برند زیرا استفاده از تمام تعهد بیمه در طول سال را حق مسلم خود می‌دانند، بعنوان مثال تمام خانواده نهایت استفاده از خدمات عینک را می‌کنند در حالیکه  ممکن است به عینک نیازی ندارند.

وی، با بیان اینکه وزارت بهداشت هم در خسارت‌های تقلبی که به صنعت بیمه تحمیل می ‌شود مقصر است، توضیح داد: بعنوان نمونه ممکن است وزارت بهداشت در کتاب ارزش نسبی خدمات یک کدجراحی را برای 5 مورد آورده باشد یعنی از 5 K تا 300 K آمده است.

وی، افزود:درخصوص رشته‌های درمانی، پزشکان کد بندی را کرده‌اند که به سود آنها است اما در این مورد در نهایت باید وزارت بهداشت را مقصر دانست نه پزشک را.

سرپرست مدیریت بیمه‌های درمان شرکت بیمه میهن، اذعان داشت که در زمان وزیر اسبق بهداشت، یک سامانه‌ای ایجاد شد تا بیمه گذاران و شرکت‌های بیمه در رابطه با هر پزشکی که هزینه اضافی دریافت کرد اعتراض کنند اما این سامانه هم به جایی نرسید.

وی، بیان کرد:بیمه‌گذار قراردادی را با یک شرکت بیمه ای برای پوشش درمان منعقد می‌کند اما برای سال بعد از چند شرکت بیمه استعلام می‌گیرد و شرکت‌های بیمه‌ای هم برای اینکه قرارداد را بگیرند به عناوین مختلف حق بیمه واقعی خود را کم می‌کنند.

به اعتقاد نادری، زیان بالای شرکت‌های بیمه در بخش درمان به این دلیل است که به جای بهینه کردن خدمات، حق بیمه واقعی خود را می بخشند تا پرتفوی را از یک شرکت بیمه دیگر بگیرند، این موضوع باعث شده این بیمه‌گذاران در سنوات مختلف بین 20 شرکت بیمه در گردش باشند و استفاده کلان را از صنعت بیمه ببرند.

نادری معتقداست که بهتر است شرکت‌های بیمه ای  حق بیمه قانونی خود را گرفته و از ارائه تخفیف نابجا به بیمه‌گذاران پرهیز کنند، آن هنگام است که بخش درمان سودده می شود، بنابراین شرکت‌های بیمه در این زمینه مقصر هستند زیرا دست بیمه‌گذاران را باز می‌گذارند تا هر کاری می خواهند انجام دهند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید