۷۰۰ مربی فعال در سطح کشور بیمه شدند

0

رییس هیات کشتی استان تهران با اشاره به اینکه این ورزش از لحاظ مدال آوری برای کشور حائز اهمیت است گفت: امکانات ورزشی کشتی با توجه به خاص بودن آن، در استان تهران بسیار اندک و محدود است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از ایرنا، عبدالله عزیزی افزود: با شیوع کرونا فعالیت این ورزش تا کنون (به استثنای برگزاری مسابقات انتخابی و ملی) تعطیل بوده و این موضوع باعث شده تا فعالان و ورزشکاران در این رشته ورزشی بیشترین لطمه را متحمل شوند.

وی با بیان اینکه نام تهران از حیث سرانه و امکانات ورزشی بسیار فقیر است گفت: ۳۳ هیات ورزشی کشتی در حوزه ها، بخش ها و شهرستان های استان تهران دایر است ولی با توجه به این حجم گستردگی ورزشی و تشکیلاتی، مردم این استان از نعمت سالن های اختصاصی و تمرینی محروم هستند.

رییس هیات کشتی استان تهران ادامه داد: در حال حاضر با توجه به تعطیلی های ادامه دار برای رشته های پربرخورد، این موضوع باعث شده تا ورزشکاران تهرانی نتوانند از تناسب بدنی مطلوب در رقابت های گزینشی برخوردار باشند چرا که فضای تمرینی بسیار محدود است.

عزیزی با بیان اینکه برای ارتقا سطح فضاهای ورزشی و رشد ورزش قهرمانی می بایست طبق ماده ۸۸(برون سپاری مجموعه های ورزشی به بخش خصوص) مجموعه هایی از طریق اداره کل ورزشی استان ها واگذار شود گفت: این طرح هم اینک مورد تایید ورزیر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و توسعه مدیریت وزارت ورزش و رییس فدراسیون کشتی(چهار مسئول ورزشی) به امضا رسیده که این موضوع نوید خوبی برای آینده این ورزش در کشور است.

متولی ورزش کشتی استان تهران بیان کرد: هم اینک تمامی باشگاهها و خانه های کشتی، به استثنا برخی سالن های مجهز و مدرن که زیر نظر ستاد ملی کرونا مجوز های لازم را اخذ کرده اند تعطیل هستند.

وی به سهمیه ۲ ورزشکار تهرانی در بخش کشتی امیدهای جهان اشاره کرد و گفت: امیرعلی آذرپیرا توانست امروز در وزن ۹۷ کیلو گرم، قهرمان امید های جهان شود.

عزیزی با بیان اینکه با ادامه دار شدن روند واکسیناسیون کرونا شاهد فعالیت ورزشی در همه رشته ها خواهیم بود ادامه داد: به علت شرایط ناشی از زیان کرونا و تغییر در زمینه اشتغال مربیان، با نظر رییس فدراسیون کشتی از ابتدای امسال ۷۰۰ مربی فعال در سطح کشور بیمه شدند که سهم تهران از این میزان ۲۶ مورد بود.

سالن شهدای هفت تیر واقع در ضلع شمالی پارک شهر(منطقه ۱۲)، زمین تمرینی و اختصاصی کشتی تهران محسوب می شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید