طرح حمایت مالی از بیمه‌شدگان دغدغه هزینه درمان را کاهش داد

0

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان، طرح حمایت مالی از بیمه‌شدگان را که از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی به تصویب رسید، گام مهمی در راستای ایجاد آرامش خاطر بیمه‌شدگان و رفع دغدغه‌های آن‌ها در تأمین هزینه‌های درمان به‌ویژه در شرایط کرونا برشمرد.

 علی اعتصام‌پور با اشاره به تصویب طرح حمایت مالی از بیمه شدگان از تاریخ ۲۱ اسفند ۹۹، اظهار کرد: اجرای این طرح در سه محور آغاز شده است که حمایت از بیماران کرونای بستری شده در بیمارستان‌های دولتی را نیز شامل می‌شود.

وی یکی از محورهای طرح حمایت مالی را رایگان شدن خدمات بستری (فرانشیز صفر) عنوان کرد و افزود: بر اساس این طرح، درمان تمام بیمه شدگان سازمان در بیمارستان‌های دولتی شهرستان‌های فاقد مراکز ملکی تأمین‌اجتماعی، رایگان شده است.

مدیر درمان استان اصفهان، ادامه داد: محور دوم، رایگان شدن خدمات بستری (فرانشیز صفر) درمان بیمه‌شدگان ۶۵ ساله و بالاتر در کلیه بیمارستان‌های دولتی سراسر استان و کشور است. باید توجه داشت، این طرح حتی در شهرستان‌هایی که سازمان دارای بیمارستان ملکی است، به اجرا درمی‌آید.

اعتصام‌پور افزود: محور سوم نیز، محاسبه و پرداخت کل هزینه تجهیزات پزشکی مورد استفاده بیماران در بخش‌های بستری بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی بر اساس فاکتور ارائه شده، مطابق بهای مندرج در سامانه IMED است.

خدمات رسانی به بیماران کرونا

وی گفت: در شهرستان نجف‌آباد، با هماهنگی با ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و دانشگاه علوم‌پزشکی، بیمارستان حضرت فاطمه‌الزهرا (س) نجف‌آباد، به عنوان بیمارستان غیرکرونایی این شهرستان، وظیفه پذیرش کلیه بیماران غیرکرونایی به ویژه بیماران ترومایی، اورژانس و انواع جراحی‌ها برای پوشش نیازهای درمانی این شهرستان و نیز بیماران اعزامی از شهرستان‌های غربی استان را برعهده گرفت. قابل ذکر است که در شهرستان نجف‌آباد، بیمارستان شهید محمد منتظری به عنوان بیمارستان کرونا از ابتدای سال ۱۴۰۰ تعیین شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان اظهار کرد: همچنین در تمام درمانگاه‌های تأمین‌اجتماعی استان اصفهان، شامل ۲۷ درمانگاه، اقدامات حفاظتی، مراقبتی و پیشگیرانه و نیز فرآیندهای غربالگری بیماران مشکوک به ابتلاء به کرونا در حال انجام است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید