ضریب پرداختی بیمه‌ها در دهه‌های آینده کاهش می‌یابد

0

یک عضو کمیسیون مشترک حمایت از خانواده تاکید کرد: موضوع غربالگری به هیچ عنوان در طرح حمایت از خانواده حذف نشده است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از ایسنا، فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین در مجلس در نشست خبری تحلیل ابعاد طرح حمایت از خانواده با ابراز نگرانی از اینکه تا چند سال آینده با خروج از پنجره جمعیتی و از دست رفتن فرصت باروری زنان متولد دهه ۶۰ و ۷۰ و عدم توجه به بحث ازدواج و فرزندآوری با مشکلاتی همچون ورشکستگی صندوق‌های بیمه و بازنشستگی روبرو خواهیم شد، گفت: اکنون در حوزه ۱۰ درصدی سالمندی قرار داریم، بیش از ۹ درصد و ۱۰ درصد به بعد ما با پدیده سالمندی جمعیت روبرو می‌شویم. متاسفانه این روند در کشور ما سرعت گرفته، به صورتی که ما به سوی قعر چاه جمعیتی در حرکت هستیم و بر اساس چنین شرایطی از سال ۱۴۳۰ سالمندان ما یک سوم خواهند بود و پشتیبانی صندوق‌های بیمه‌ای به کلی از بین می رود.

وی افزود: ضریب پرداختی بیمه‌ها در دهه‌های آینده کاهش می‌یابد و به ضریب یک به سه تبدیل خواهد شد که این فروپاشی اقتصادی و کاهش رشد اقتصادی را به دنبال دارد. اگر شرکت‌های بیمه آینده نگر باشند و هوشمندانه برخورد کنند برای جلوگیری از این موضوع به فکر تامین نیروی کار جوان در آینده خواهند بود. اگر من مسئول بیمه بودم به این مهم توجه می‌کردم مادران را تحت بیمه قرار می‌دادم تا در آینده نیروی جوان کشور تامین شود.

محمدبیگی با اشاره به موضوع غربالگری در این قانون عنوان کرد: سال گذشته شبهات زیادی در این خصوص مطرح شد و کمیته غربالگری کمیسیون مشترک و همچنین کمیسیون بهداشت جلساتی در این خصوص داشتند. ما این موضوع را با حضور کارشناسان و اساتید دانشگاه‌ها بررسی کردیم. باید بگویم که به هیچ عنوان غربالگری حذف نشده است. بلکه اختیاری، علمی و مطابق با استانداردهای روز بین‌المللی مورد حمایت قانون خواهد بود. ارتقای سلامت مادر ارتقاء کیفیت مراقبت دوران بارداری، ترویج زایمان طبیعی در این قانون مورد حمایت نیز می‌باشد.

وی با بیان اینکه شعار ما شعار حمایت از خانواده می‌باشد، گفت: عملکرد ما در کمیسیون مبتنی بر همین شعار است. برای مثال اخیرا مباحثی درباره برخوردهای حین زایمان در برخی از رسانه‌ها مطرح شد. این موضوع خیلی پیشتر هنگام بررسی قانون در کمیسیون بررسی شده بود و مقرر شد از مادران در خصوص برخورد کادر مراکز بهداشتی و درمانی نظرسنجی شود. ما باید توجه کنیم اجرای چنین قانونی به ارتقای سلامت، بهداشت و سلامت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی منجر خواهد شد.

نماینده مردم قزوین تاکید کرد: ما به دنبال ارتقاء سلامت مادر و کودک، افزایش با کیفیت جوانی جمعیت هستیم. کشورهای مختلف برای این مهم برنامه ریزی می‌کنند. این موضوع دولت یا حکومت‌ها نمی‌باشد، تک تک جوانان و خانواده‌های ما نسبت به این مهم دغدغه مند هستند. حتی با تفکر و نگاه غیر اسلامی هم باید به این موضوع مهم جمعیت توجه کنیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید