توصیه به بیمه شدگان رایگان در مراجعه به بخش خصوصی

0

توصیه به بیمه شدگان رایگان در مراجعه به بخش خصوصی

طاهر موهبتی، به استفاده از مزایای خدمات بیمه سلامت برای آن دسته از افرادی که رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند، اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه این دسته از اقشار جامعه توان پرداخت سرانه بیمه درمان را ندارند، بهتر است که در هنگام بیماری به بخش خصوصی مراجعه نکنند.

وی با اعلام اینکه سرانه بیمه درمانی سازمان بیمه سلامت به ازای هر ماه ۵۵ هزار و ۷۰۰ تومان و به ازای هر سال ۶۶۸ هزار و ۴۰۰ تومان است، گفت: افرادی که توان پرداخت این مقدار از سرانه درمانی را ندارند، در مراجعه به بخش خصوصی دچار مشکل خواهند شد. زیرا، پرداخت مابه التفاوت تعرفه دولتی و خصوصی بر عهده بیمه شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: ما همچنان ۹۰ درصد هزینه های بستری و ۷۰ درصد هزینه های سرپایی بیمه شدگان سلامت را با تعرفه دولتی پوشش می دهیم. بنابراین، افرادی که رایگان بیمه شده اند و قصد دارند هنگام بیماری از خدمات بخش خصوصی استفاده کنند، باید بدانند که مابه التفاوت تعرفه را از جیب پرداخت خواهند کرد.

موهبتی افزود: تعرفه های بخش خصوصی هر چقدر که افزایش یابد، رقم پرداختی نیز برای بیمه شدگان رایگان بیشتر خواهد شد. لذا، توصیه ما این است که این افراد از خدمات بخش دولتی استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید