شهرستان پردیس فاقد شعبه تامین اجتماعی است

0

فرماندار شهرستان پردیس گفت: با وجود حدود یکصد و پنجاه هزار نفر بیمه شده در شهرستان پردیس، هنوز شعبه تامین اجتماعی در این شهر تاسیس و راه اندازی نشده است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛  به نقل از ایرنا، عبدالعظیم رضایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت تاسیس شعبه تامین اجتماعی در شهرستان پردیس اظهار داشت: بیمه شدگان تامین اجتماعی این شهرستان برای انجام امور بیمه ای به رودهن تردد دارند، بسیاری از بیمه شدگان بیمار و سالمند هستند و رفت و آمد به شهر رودهن برای انجام امور بیمه ای نارضایتی آنها را به همراه دارد.

وی افزود: تاسیس شعبه تامین اجتماعی در این شهر توسط مدیر قبلی تامین اجتماعی شهرستان های استان تهران تایید شده  اما مدیر جدید هنوز دستور نهایی را صادر نکرده است.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: در حدود ۲۰ اداره در پردیس ساختمان مناسب و مجزا ندارند و  ادارات ما به ویژه نیروی انتظامی در ساختمان های نامناسب مستقر هستند و خدمات رسانی می کنند.

رضایی گفت: مساعدت با شرکت عمران و دریافت مصوبه شورای توسعه و برنامه ریزی استان، تغییر کاربری برخی زمین ها به تدریج برای ساماندهی وضعیت استقرار ادارات در حال انجام است.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از ۲۰۰ هزار خودرو در محور تهران_پردیس تردد دارند، اظهار داشت: تصادفات روزانه در جاده قدیم به ویژه محدوده حادثه خیز جاجرود زیاد است و برای ایمن سازی مسیر باید برنامه ریزی داشته باشیم.

فرماندار شهرستان پردیس با بیان اینکه این شهرستان نماینده مستقل برای رسیدگی به امور در مجلس ندارد گفت: نمایندگان مشغول قانونگذاری بوده و با توجه به وسعت حوزه‌های انتخابیه خود برای رسیدگی به مشکلات شهرستان پردیس  وقت ندارند.

وی گفت: از نمایندگان درخواست و انتظار داریم که مشکلات پردیس را ویژه ببینند، در سال ۹۵ جمعیت پردیس حدود ۱۷۰ هزار نفر بود و با رشد سریع جمعیت، تعداد ساکنان ۳۰۰ هزار نفری امروز به ۵۰۰ هزار نفر  پس از بارگزاری کامل واحدهای مسکن مهر خواهد رسید که مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت.

فرماندار شهرستان پردیس با تاکید بر جلوگیری از بارگزاری جمعیت جدید در طرح جهش مسکن، توضیح داد: در پهنه ۲۷۶ کیلومتر مربعی شهر پردیس با افزایش جمعیت تحمیلی و حضور سرریز جمعیت تهران دیگر ظرفیت پذیرش ساکنان جدید را ندارد و اجرای  طرح های جدید ساخت مسکن در این منطقه بازنگری  شود.

رضایی ادامه داد: رتبه بندی ادارات شهرستان با جمعیت ۱۷۰ هزار نفری انجام شده و نیروی انتظامی با این جمعیت تجهیز شده و کمبود امکانات، جمعیت ناهمگون، پراکنده و توپوگرافی خاص پردیس کار امنیتی و انتظامی را سخت کرده است‌.

فرماندار پردیس ادامه داد:  سایر ادارات خدمات رسان نظیر سپاه، نیروی انتظامی و شهرداری‎های شهرستان با درجه بندی جمعیت ۱۷۰ هزار نفری امکانات دریافت می کنند و برای خدمات رسانی مشکل دارند و در این راستا ارتقای رتبه ادارات خدمات رسان شهرستان راهگشا خواهد بود.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید