رابطه تاخیر در پرداخت خسارت به مشترکان برق با شرکت های بیمه ای چیست؟

0

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: نحوه پرداخت خسارات ناشی از قطعی و خاموشی های پیاپی برق امسال استان به سه هزار مشترک برق خسارت دیده پیگیری می شود.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، حجت الاسلام اسدالله جعفری در هفتمین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان اظهار داشت: کارگروه ویژه ای تحت نظارت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان برای بررسی میزان و نحوه خسارت های وارده به مشترکان برق تشکیل و بررسی هایی در این زمینه صورت گرفته است.

وی  افزود: به نظر می رسد یکی از دلایل بروز تاخیر در پرداخت خسارت به مشترکان به مشارکت نکردن شرکت های بیمه در مناقصه های شرکت توزیع نیروی برق باز می گردد که با توجه به کلیات و گستردگی این مسأله در سطح ملی مقرر شد مراتب از طریق قوه قضائیه و نهاد ریاست جمهوری تا حصول نتایج مطلوب پیگیری شود.

وی با بیان اینکه این موضوع از جمله خواسته ها و مطالبات جدی مردم است؛ اظهار کرد: دستگاه قضایی در راستای صیانت از حقوق عامه بطور دقیق مراتب را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.

وی با هشدار در خصوص مصادیق ترک فعل اشخاص حقوقی در این حوزه خاطرنشان کرد: چنانچه برای دستگاه قضایی  محرز شود که اشخاص حقوقی ذی ربط  اعم از مدیران و یا مسوولان و یا شرکت های بیمه- با قصور و سهل انگاری و ترک فعل از ایفای وظایف قانونی خود امتناع کرده باشند برابر قانون و بدون اغماض و مماشات با آنان برخورد خواهد شد.

قاچاق آرد زیر ذره بین دستگاه قضایی

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به سوء استفاده برخی  نانوایی ها از آرد یارانه ای گفت: گزارش هایی از سوی برخی مراجع نظارتی در استان واصل شده که برخی  نانوایی ها، آرد یارانه ای را بطور قاچاق و خارج از شبکه در بازار آزاد به فروش می رسانند و با این کار ضرر و زیان فراوانی به بیت المال وارد می کنند.

حجت الاسلام جعفری با هشدار جدی به عوامل توزیع و عرضه خارج از شبکه آرد در استان از مسوولان نظارتی از جمله مدیرکل تعزیرات حکومتی خواست در این خصوص با اعمال مراقبت های لازم و بازرسی های مستمر از تکرار این قبیل اقدامات جلوگیری کنند.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال همچنین به موضوع نارضایتی های شهروندان از سد معبر برخی کسبه در پیاده روها و محل رفت و آمد مردم اشاره و تصریح کرد: هر چند عمده کسبه و اصناف در استان به حقوق عمومی شهروندان احترام می گذارند؛ اما عده ای معدود هم  هستند  که به طور عمد با عرضه اجناس در خارج از  محل کسب و کارشان پیاده روها را که متعلق به عموم مردم است مورد  تصرف قرار می دهند  و با پایمال کردن حقوق شهروندان روند رفت و آمد آنان را با اختلال مواجه می سازند.

حجت الاسلام جعفری گفت: تجاوز به حقوق دیگران به هر میزان و در هر شکلی باشد نظم عمومی را دچار  اشکال و اختلال می کند و ضرورت پیگیری این موضوع به دستگاه های مسوول از جمله شهرداری ابلاغ شده  و با این افراد برابر قانون برخورد خواهد شد.

خراسان شمالی با دارا بودن ۸۶۳ هزار نفر در شمالشرق کشور قرار دارد.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید