در صورت قطع بیمه، امکان برقراری مجدد وجود دارد

0

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از معرفی بیش از هزار و۳۰۰ نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در مرحله دوم سال جاری به سازمان تأمین اجتماعی خبر داد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمجید پوراحمدی با اشاره به جزئیات معرفی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، گفت: بیمه تأمین اجتماعی صندوق اعتباری هنر یکی از خدماتی است که بر اساس توافق میان سازمان تأمین اجتماعی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند شامل حال هنرمندان، نویسندگان وروزنامه نگاران واجد شرایطی شود که به عضویت این صندوق درآمده اند.

کمک ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وی ادامه داد: اعضای صندوق علاوه بر بهره‌مند شدن از مزایای مربوط به بیمه صاحبان حرَف و مشاغل آزاد، از کمک ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معادل ۱۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در هر سال، بابت حق بیمه ماهانه خود برخوردار شوند.

به گفته مدیر عامل صندوق اعبتاری هنر، علاوه برآن، متقاضیان می توانند ضمن پرداخت حق بیمه، با پرداخت حق سرانه درمان، از خدمات درمانی نیز برخوردار شوند.

بهره‌مندی یکی از طرح‌ها با نرخ‌های ۱۲ ،۱۴ یا ۱۸ درصد

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: متقاضیان این بیمه می‌توانند یکی از طرح ها با نرخ های ۱۲ ،۱۴ یا ۱۸درصد را انتخاب و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: در صورت انتخاب طرح ۱۲ درصد، بیمه‌شدگان پس ازبازنشستگی مستمری دریافت می کنند اما در صورت فوت قبل از بازنشستگی، مستمری به بازماندگان تعلق نمی گیرد. از آنجا که سطح خدمات بیمه با نرخ ۱۲ درصد ضعیف و شکننده است، توصیه اکید صندوق در انتخاب یا جایگزینی دیگر بیمه ها با نرخ ۱۴ یا ۱۸ درصد (ترجیحاً ۱۸ درصد) با ۱۲ درصد است که خدماتش مشمول بازنشستگی و پرداخت مستمری به بازماندگان در صورت فوت، قبل و یا بعد از بازنشستگی است.

معرفی بیش از سه هزار و ۴۰۰ نفر به بیمه در نیمه اول سال ۱۴۰۰

پوراحمدی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از سه هزار و ۴۰۰ نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کشور از سوی صندوق اعتباری هنر به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به لزوم استمرار پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی (سهم عضو) در مهلت قانونی گفت: برای استمرار پوشش بیمه تامین اجتماعی و جلوگیری از ایجاد گسست و وقفه در سوابق بیمه توصیه می شود اعضای محترم نسبت به زمان واریز سهم بیمه در موعد مقرر، دقت کافی داشته باشند.

امکان صدور،  معرفی و برقراری مجدد بیمه وجود دارد

پوراحمدی ادامه داد: چنانچه افراد حق بیمه خود را در موعد مقرر پرداخت نکنند، طبق مقررات سازمان تأمین اجتماعی بیمه آنها از سوی این سازمان به صورت خودکار قطع خواهد شد.

به گفته وی، با این وجود در صورت قطع بیمه، امکان صدور معرفی نامه برای برقراری مجدد بیمه از سوی صندوق با نامه درخواست از سوی ادارات کل، معاونت‌ها و یا صنوف تخصصی وجود دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید