رشد ۲.۵ برابری پرداخت مستمری و بازنشستگی تامین اجتماعی در خراسان شمالی

0

به گزارش «نبض‌بیمه»؛مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: این سازمان بیمه‌گر در ۶ ماه نخست سال جاری پنج هزار میلیارد ریال به بازنشستگان و مستمربگیران استان پرداخت کرد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۲.۵ برابر افزایش دارد.

سیداحمد سیدی روز شنبه اظهار داشت: مستمربگیران زیر پوشش این سازمان بیمه گر در سال ۹۸ ٰماهانه ۳۰۰ میلیارد ریال حقوق دریافت می کردند که با متناسب سازی مرحله اول به ماهانه ۵۲۰ میلیارد  ریال و در سال ۱۴۰۰ به ۹۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

وی تعداد مستمربگیران اصلی زیر پوشش ۲۰ هزار و ۲۲۳ نفر و مستمربگیران تبعی را ۲۸ هزار و ۸۹۳ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: هم اینک ماهانه ۴۹ هزار و ۱۱۶ نفر از سازمان تامین اجتماعی حقوق می گیرند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: ۳۸ درصد جمعیت استان زیر پوشش این نهاد بیمه‌گر هستند که چهار درصد کمتر از میانگین کشوری است.

سیدی اظهار داشت: میانگین ضریب پوشش بیمه ای در سطح کشور ۴۲ درصد است که در برخی از استان ها بیش از این میزان است.

وی تعداد بیمه شدگان اصلی زیر پوشش این سازمان ۱۰۲ هزار و ۴۶۱ نفر  و تبعی را ۱۸۵ هزار و ۷۹۶ نفر دانست و افزود: در مجموع ۲۸۸ هزار و ۲۵۶ نفر هم اینک زیر پوشش خدمات بیمه ای این سازمان هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی در مجموع تعداد جمعیت زیر پوشش این سازمان بیمه گر را ۳۳۷ هزار و ۳۷۲ نفر عنوان کرد و افزود: در این شاخص نسبت به متوسط کشوری عقب هستیم که باید تلاش کنیم تا این عقب ماندگی جبران شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش علت پایین بودن پوشش بیمه ای را ساختار اشتغال استان دانست و اظهار داشت: هم اکنون بیشتر شاغلان این خطه در حوزه کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی مشغول به کار هستند که در این حوزه نیز بیشتر به صورت سنتی فعالیت دارند که این امر باعث شده است پوشش بیمه ای در استان نسبت به کشور عقب باشد.

علاوه بر جمعیت زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی هم اکنون ۶۹۹ هزار نفر از جمعیت این استان زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند که ۸۴ درصد آن به صورا رایگان از خدمات بیمه ای استفاده می کنند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد ساکنان آن در روستا سکونت دارند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید