شرکت بیمه ای با ادعاهای بزرگ اما ناتوان در برگزاری مجمع برای انتخاب هیات مدیره

0

شرکت بیمه سینا با گذشت يك سال از استعفای دو عضو هیات مدیره و معرفی یک تیم جدید نتوانسته مجمع خود را با دستور جلسه انتخاب اعضای هیات مدیره برگزار کند. عدم برگزاری مجمع باعث تنش در مجموعه شده که می تواند عواقب سنگینی برای شرکت داشته باشد.

به گزارش نبض بيمه؛ در سايت اين شركت و در قسمت اطلاعات مديرعامل و هيات مديره،اسامي رضا جعفري به عنوان مديرعامل، حسن صنعتي به عنوان رئيس هيات مديره و احمد جوادي پور به عنوان عضو هيات مديره ثبت شده و برخلاف اصول حاكميت شركتي خبري از دو عضو ديگر در هيات مديره اين شركت كه در بازار پايه فرابورس حضور دارد، نيست.

بررسي صورت هاي مالي  حسابرسي نشده 6 ماهه بيمه سينا  منتهي به 31 شهريور سال جاري، نشان مي دهد كه سود خالص هر سهم طي اين مدت با كاهش 44 درصدي نسبت به مدت مشابه قبل مواجه شده  و سود خالص نيز با افت 44 درصدي از 450.9 ميليارد تومان به 250.4 ميليارد تومان كاهش يافته است.

سود عملياتي نيز با كاهش 44 درصدي از رقم 454.4 ميليارد تومان به 250.9 ميليارد تومان رسيده و اين در حالي است كه هزينه هاي اداري و عمومي طي اينمدت با افزايش 48 درصدي مواجه شده است.

درآمد سرمايه گذاري ها طي اين مدت با كاهش 88 درصدي از 552 ميليارد تومان به 68.5 ميليارد تومان كاهش داشته و درآمدهاي بيمه اي نيز طي اين مدت با كاهش 34 درصدي مواجه شده است.

اين افت سود عملياتي، سود خالص ، سود فعاليت بيمه اي و سود حاصل از سرمايه گذاري نشان دهنده ضعف عملكرد مديران اين شركت بوده و لازم است كه هر چه سريع تر نسبت به معرفي ديگر اعضاي هيات مديره اقدام شود.

لازم به ذكر است، شركت بيمه سينا با نماد (وسين) و سرمايه ثبت شده 587.7 ميليارد توماني در بازار پايه فرابورس حضور دارد و طي چند ماه گذشته افزايش سرمايه اين شركت از محل تجديد ارزيابي ها به ثبت رسيده است.

بیشتر بخوانید

در بیمه سینا چه می گذرد؟

چرا بیمه ایران علی رغم زیان انباشته سود تقسیم می کند؟

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید