چرا بیمه نوین به وعده خود برای افزایش سرمایه عمل نمی کند؟

0

پرسشی که مطرح می شود آن است که سازمان بورس و اوراق بهادار و نمایندگان آن که در همه مجامع شرکت های بورسی حضور دارند، آیا پس از برگزاری نظارتی بر آنچه در مجامع گفته و شنیده می شود و وعده های داده شده، دارند یا خیر و سهامداران باید حقوق خود را از چه مرجعی پیگیری کنند؟

به گزارش نبض بیمه، بیمه نوین در مجمع عمومی منتهی به 30 اسفند 1399 که روز 24 خرداد ماه سال جاری برگزار شده، از 1414 ریالeps  محقق شده در سال مالی مذکور تنها 152 ریال آن را بین سهامداران تقسیم کرده و به سهامداران خود وعده داده که ظرف یک ماه آتی اقدامات اجرایی برای افزایش سرمایه را عملیاتی می کند لیکن پس از گذشت حدود 4 ماه از آن تاریخ خبری از افزایش سرمایه نیست.

سود انباشته این شرکت در زمان برگزاری مجمع مذکور بیش از 3787 میلیارد ریال بوده است که رشد 636 درصدی نسبت به دوره مالی مشابه نیز داشته است.

سهامداران این شرکت بیمه ای در شکوائیه ای که در فضای مجازی منتشر شده، علاوه بر اعلام خلف وعده مدیران این شرکت خواستار پیگیری این موضوع از نهاد ناظر هستند.

همچنین رفتار دو صندوق بازارگردانی حاضر در این سهم نیز در نوع خود جالب توجه بوده به گونه ای که چشم بشر با دیدن پستی و بلندی نمودار سهامداری این دو صندوق سرگیجه می گیرد.

سقف قیمتی بیمه نوین آنچنان که اطلاعات مندرج در تابلوی معاملاتی این سهم نشان می دهد، 10108 ریال بوده که امروز با قیمت پایانی 4906 ریال بیش از 50 درصد افت قیمت داشته و این بدان معناست که بیش از 50 درصد سرمایه سهامداران طی این مدت در این نماد نابود شده و سوال دیگر با توجه به نمودار سهامدارای این دو صندوق این است که انها دقیقا به چه کاری مشغول هستند.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید