سامانه ثبت تقلب و تخلف در ۴ شرکت بیمه ای آغاز به کار کرد

0

رئیس کارگروه مقابله با تقلب در صنعت بیمه، از شکل گیری سامانه ای برای ثبت تقلب و تخلف خبر داد و اظهار داشت: صنعت بیمه سامانه ای برای ثبت تقلب و تخلفات نداشت اما به تازگی این سامانه در اختیار بیمه مرکزی قرار گرفته که به صورت پایلوت در ۴ شرکت بیمه ای فعالیت آن شروع شده است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛”علی‌اکبر ترکاشوند”، در لایو اینستاگرامی بیمه مرکزی، درخصوص نحوه شکل گیری کارگروه تقلب، گفت: برآوردها نشان داد که سالانه حدود دوهزار میلیارد تومان خسارت ناحق از صنعت بیمه کشور خارج می شود و به همین دلیل بیمه مرکزی، ابلاغیه شکل گیری کارگروه شناسایی و مقابله با تقلب در صنعت بیمه را در سال 97 صادر کرد.

وی، افزود: ابلاغیه بیمه مرکزی به این شکل بود که در هر شرکت بیمه ای یک کارگروه ایجاد شود، در هسته مرکزی این کارگروه افرادی از بیمه مرکزی عضو هستند و در کارگروه دیگری، افراد برون سازمانی مرتبط با موضوع تقلب مانند قوه قضائیه، معاونت پیشگیری پلیس راهور، اداره آگاهی مقابله با جعل و کلاهبرداری و پزشکی قانونی هم عضو هستند.

رئیس کارگروه مقابله با تقلب در صنعت بیمه، بیان کرد: کارگروه شناسایی و مقابله با تقلب صنعت بیمه در 3 استان قم، آذربایجان غربی و قم شکل گرفته و برنامه بیمه مرکزی براین است که این کارگروه ها را درتمام استان ها شکل دهند.

ترکاشوند،با بیان اینکه ” کارگروه مقابله با تقلب در صنعت بیمه مصوباتی هم داشته است”، گفت: در نتیجه این مصوبات، آیین نامه ای در خصوص تقلب نوشته شد و در اختیار هیات عامل بیمه مرکزی قرار گرفته است که اگر این آیین نامه شکل بگیرد هرشرکت بیمه ای  باید یک کارگروه شناسایی و مبارزه با تقلب داشته باشد.

رئیس کارگروه مقابله با تقلب در صنعت بیمه، ادامه داد: در کارگروهی که در صورت تصویب آیین نامه در شرکت های بیمه شکل خواهد گرفت، شرکت بیمه‌گر باید تمام موضوعاتی که در قالب پرداخت های زیان دیدگان است و هشدارهایی به آنها می دهد را در سامانه ای وارد کنند.

وی، گفت: در صنعت بانکداری اگر افرادی یک قسط خود را پرداخت نکنند، کل صنعت بانکداری کشور مطلع می شود و دیگر به آن فرد دسترسی نمی دهند اما این موضوع در صنعت بیمه استعلام نمی شد و اگر هم انجام شود به صورت دستی و سنتی بوده است.

رئیس کارگروه مقابله با تقلب در صنعت بیمه، افزود: سامانه بعدی که در کارگروه مقابله با تقلب در صنعت بیمه شکل گرفته سامانه هوشمند شناسایی تقلب است که این سامانه توسط فاوای بیمه مرکزی و یکی از شرکت های بیمه انجام شده است که درصورت نهایی شدن آن یک کار جدی در خصوص شناسایی تقلب و تخلف در صنعت بیمه انجام می گیرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید