حق بیمه اقشار ضعیف ۲ برابر شده است/ وزیر رفاه ورود کند

0

نماینده مردم بجنورد در مجلس، با انتقاد از عدم اجرای حکم قانون بودجه ۱۴۰۰ و ۲ برابر شدن حق بیمه اقشار ضعیف، خواستار ورود وزیر رفاه به این مسئله شد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛سید محمد پاکمهر نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در تذکر شفاهی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به مشکلات بیمه اقشاری مثل خادمان مساجد، مداحان، کارگران ساختمانی، نانوایان و قالیبافان، اظهار داشت: متقاضیان جدید این مشاغل مجبور هستند مبلغی ۲ برابر مبالغ قبلی به عنوان حق بیمه به تامین اجتماعی پرداخت کنند که از توان آنها خارج است.

وی افزود: این‌ها اقشار زحمتکش جامعه هستند که خدمات ارزشمندی به جامعه ارائه می‌دهند؛ چرا باید در پرداخت حق بیمه این‌ها تبعیض اعمال شود؟

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: چرا بند «و» تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۰ اجرا نمی‌شوئد؟ مگر ۸۹ هزار میلیارد تومان در این تبصره برای تامین اجتماعی در نظر گرفته نشده است تا مشکلات بیمه ای اقشار ضعیف را حل کند؟!

پاکمهر با تاکید بر لزوم اقدام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه گفت: این‌ها کمترین درآمد را دارند و نمی‌توانند این حق بیمه را پرداخت کنند؛ لازم است تامین اجتماعی و دولت، هرکدام سهم خودشان را به قدر مناسب پرداخت کنند تا مشکل بیمه این اقشار حل شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید