تامین اجتماعی برای خدمات به بیمه‌شدگان وجهی دریافت نمی‌کند

0

سازمان تامین اجتماعی در پی تماس تلفنی برخی سودجویان با بیمه‌شدگان و مستمری‌ بگیران تامین اجتماعی در قالب شرکت‌های درمانی، برای ارائه بیمه مکمل درمان در ازای دریافت وجه، اعلام کرد، این تماس‌ها از سوی واحدهای اجرایی و درمانی سازمان نبوده و اقدامی غیرقانونی و قابل‌پیگرد است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ به نقل از سازمان تامین اجتماعی، در روزهای اخیر برخی بیمه شدگان و مستمری بگیران این سازمان در شکوائیه‌ای اظهار داشتند، عده ای با ادعای ارتباط با سازمان تأمین اجتماعی و به بهانه ارائه بیمه مکمل درمان و قطع خدمات بیمه ای از آنان تقاضای وجه کرده اند.

در این خصوص به اطلاع بیمه شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی می رساند، هر طرح و برنامه جدیدی در این رابطه، صرفا از طریق رسانه های جمعی به اطلاع عموم رسیده و بیمه شدگان و بازنشستگان، می توانند اخبار این سازمان را تنها از طریق سایت رسمی این سازمان به نشانی news.tamin.ir، پیگیری کنند.

سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی کشور بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی از جمله درمان قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند. با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید