کارشناسان رسمی دادگستری حقوق ثابت و بیمه ندارند

0

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کارشناسان رسمی دادگستری حقوق ثابت و بیمه ندارند؛ پس کارشناس رسمی دادگستری شغل نیست.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسین فرهنگی نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در صحن علنی امروز چهارشنبه ۲۱ مهر ماه مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت درباره طرح تسهیل صدور برخی مجوز‌های کسب و کار و پیشنهاد حذف کل ماده پنج این طرح گفت: ماده ۵ این طرح تغییراتی را در نظامات کارشناسی دادگستری ایجاد کرده که نه تنها کمکی به اشتغال و اشخاص نیست، بلکه برای دادگستری قضات و مردم مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو ادامه داد: کارشناسی دادگستری شغل نیست، زیرا درآمد معین و ثابت ندارد و درآمد این افراد هم بر حسب ارجاع است؛همچنین پذیرفته شده در رشته حقوق هم نیستند و معمولا تخصص‌های مختلفی دارند.

فرهنگی افزود: باید کسی که در این امر تبحر دارد اظهار نظر کند که آن اظهار نظر هم در چهارچوب ارجاع این کارشناسان رسمی دادگستری است و برای برخی در طول سال یک یا دو مورد بیشتر ارجاع نداریم.

این عضو کمیسیون فرهنگی توضیح داد: برخلاف آنچه در ذهن برخی دوستان است اینکه این کارشناسان را با کارشناس مهندسی و نظام مهندسی یکسان می‌دانند، اشتباه است. آن‌ها با ذی نفعان حساب و کتاب دارند، ولی این کارشناسان رقم دریافتی‌شان در حساب‌های خاصی واریز می‌شود و سپس به حساب شخصی خود آن‌ها واریز می‌شود.

فرهنگی بیان کرد: این افراد حقوق ثابت و بیمه ندارند ؛ پس کارشناس رسمی دادگستری شغل نیست و با این طرح مجلس شغلی ایجاد نکرده ایم.   مشکلی که با تصویب این طرح ایجاد می‌شود این است که نیاز مناطق به این شغل را برداشته ایم و در مناطقی که نیاز به کارشناس ندارد هم اعلام کرده ایم که افرادی پذیرفته شوند.

این عضو کمیسیون فرهنگی بیان داشت: برای چه باید کارشناسی در منطقه‌ای جذب شود، ولی یک مورد ارجاعی هم نداشته باشد؟ قضات براساس محدوده وظایفی که دارند در بخش کیفری ، خصوصی و مدنی  به کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع می‌کند.   به این دلالی که اعلام کردم به هم ریختن این نظامات به صلاح نیست.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید