اختصاص ۶۷ میلیارد تومان برای یک بیمارستان تامین اجتماعی/ به زودی شاهد کاهش ۸۵ درصدی مراجعات مردم به شعب هستیم

0

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی 67 میلیارد تومان برای رفع مشکل سیستم سرمایش بیمارستان امام موسی کاظم(ع) ماهشهر اختصاص داد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، میرهاشم موسوی که از شب گذشته برای بررسی میدانی شرایط خدمت‌رسانی مراکز بیمه‌ای و درمانی استان خوزستان به این استان سفر کرده است، در جلسه‌ی شورای اداری مشترک مدیران بیمه‌ای و درمانی خوزستان به بررسی خدمت‌رسانی تمامی مراکز تأمین اجتماعی این استان پرداخت.

موسوی با تشکر و قدردانی از زحمات و خدمات تمامی کارکنان مراکز بیمه‌ای و درمانی خوزستان برای خدمت به مردم شریف این استان گفت: در دوسال اخیر کادر درمان تأمین اجتماعی خوزستان ایثارگرانه به خدمت به مردم عزیز این استان پرداختند و قدردان زحمات همکاران حوزه درمان هستیم.

وی بر لزوم بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت مراکز درمانی و بیمه‌ای تأمین اجتماعی برای خدمت به مردم تأکید کرد و گفت: مراکز درمانی که به تازگی به بهره‌برداری رسیده‌اند بایستی با ظرفیت کامل به خدمت بپردازند و مراکز در حال ساخت نیز باید هرچه زودتر در خدمت مردم خوزستان قرار گیرند.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی پس از آگاهی از کمبود آمبولانس در برخی مراکز تأمین اجتماعی خوزستان برلزوم رفع این مشکل در اسرع وقت تأکید کرد و گفت: کمبود آمبولانس در خوزستان و سایر استانها باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با همکاری سایر مراجع کشور برطرف شود و در این زمینه پیگیری لازم از سوی واحدهای ستادی و شرکتهای مأموریتی سازمان تأمین اجتماعی انجام خواهد شد.

مهرداد قریب، معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: با توجه به تکمیل طرح ۳۰۷۰ در حوزه خدمات غیرحضوری و رفع مشکلات این طرح، در آینده نزدیک خدمات غیرحضوری بیشتری در بخش بیمه‌ای ارائه می‌شود و امیدواریم به زودی شاهد کاهش ۸۵ درصدی مراجعات مردم به شعب تأمین اجتماعی باشیم.

قریب کاهش مراجعات حضوری مردم به شعب تأمین اجتماعی را کاری بسیار ارزشمند دانست و گفت: با توجه به اقدامات انجام شده برای توسعه خدمات غیرحضوری قطعا در مواردی که نیاز به مراجعه حضوری مردم به شعب باشد، شرایط خدمت‌رسانی و پاسخگویی به مراجعه کنندگان بهتر از گذشته خواهد بود و امیدواریم رضایتمندی حداکثری مراجعه کنندگان به واحدهای بیمه‌ای محقق شود.

دکتر امیرعباس منوچهری، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: راهبرد اصلی سازمان تأمین اجتماعی خرید راهبردی خدمات درمانی است و هدف ما این است که بهترین خدمات درمانی را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت برای جامعه بزرگ بیمه‌شدگان فراهم کنیم.

وی با اشاره به بررسی مشکلات مراکز درمانی تأمین اجتماعی در استان خوزستان گفت: بیشتر مسائل این استان مربوط به منابع انسانی و چگونگی جذب و نگهداشت کادر تخصصصی درمان است که امیدواریم با تشکیل معاونت منابع انسانی در سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته و تقویت حوزه منابع انسانی شاهد رفع مشکلات این حوزه باشیم.

سید محمد مرعشی مدیر کل تامین اجتماعی استان خوزستان در این جلسه گزارشی از روند خدمت‌رسانی مراکز بیمه‌ای تأمین اجتماعی پرداخت و گفت: ۶۲ درصد از جمعیت استان خوزستان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند و اداره کل تأمین اجتماعی استان خوزستان دارای ۳۶ شعبه و ۲۱ کارگزاری است که با همکاری ۱۳۰۰ نفر پرسنل خدمت‌رسانی به مردم در بخش بیمه‌ای را بر عهده دارد.

مرعشی در ادامه ارائه گزارش به مدیر عامل سازمان افزود: اداره کل تامین اجتماعی خدمات غیر حضوری خود را با برپایی میز خدمت در مناطق محروم گسترش داده و به جای اینکه مردم به سازمان مراجعه نمایند، ما به خدمت آن‌ها رسیدیم و طرح‌های غیر حضوری را به ایشان معرفی نمودیم.

مرعشی از کارکنان سازمان تامین اجتماعی استان خوزستان که در شرایط شیوع بیماری کرونا با دل و جان در خدمت مردم خوزستان بودند، تقدیر و تشکر کرد.

علی ولی‌منش، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان خوزستان نیز در این جلسه گفت: سازمان تأمین اجتماعی دارای ۸ بیمارستان در استان خوزستان است که دو بیمارستان زیر نظر هلدینگ میلاد سلامت هستند. همچنین ۲۴ مرکز درمانی سرپایی تأمین اجتماعی نیز در این استان مشغول خدمت‌رسانی به بیمهشدگان هستند.

ولی منش پروژه بیمارستان تأمین اجتماعی آبادان با ۷۶ درصد پیشرفت را یکی از پروژه‌های بزرگ تأمین اجتماعی عنوان کرد و گفت: این پروژه به مدت حدود دو سال متوقف بود که اخیرا فعال شده است و امیدواریم عملیات احداث این بیمارستان با سرعت تکمیل شود و در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از این بیمارستان باشیم.

وی افزود: بیمارستان شوشتر نیزدر حال تجهیز است و پس از تحویل موقت در حال رفع نقص است و امیدواریم با بهره‌برداری از ساختمان جدید این بیمارستان امکان افزایش ظرفت خدمت‌رسانی بیمارستان نیز فراهم شود.

در ادامه این جلسه روسای تعدادی از بیمارستان‌ها و شعب تأمین اجتماعی خوزستان نیز به ارائه گزارشی از مراکز تحت مدیریت خود پرداختند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید