شرایط بازنشستگی زودتر از موعد چیست؟

0

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی البرز گفت: زنانی که ۵۵ سال و مردانی که ۶۰ سال سن داشته باشند با ۲۰ سال سابقه می‌توانند بازنشسته شوند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛تورج بیات با اشاره به گلایه برخی از بلاتکلیفی وضعیت بیمه تاکسی داران اظهار کرد: مسئله بیمه تاکسی داران تنها مختص البرز نیست و تاکسی دارانی که تعدادشان کم هم نیست، از سراسر کشور پیگیر وضعیت بیمه‌ای خود هستند.

وی ادامه داد: تا زمانی که دولت سهم خود در حق بیمه تاکسی داران را پرداخت نکند، مشکل رانندگان تاکسی جامانده از خدمات بیمه‌ای حل نمی‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه چرا درمانگاه‌های تامین اجتماعی تست کرونا انجام نمی‌شود، گفت: درمانگاه‌های محدودی امکانات انجام این تست را دارند ولی مردم می توانند با دفترچه بیمه خود به دیگر مراکز مراجعه و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

بیات در بخش دیگری از صحبت‌های خود به شرایط بازنشستگی زودتر از موعد اشاره کرد و گفت: زنانی که ۵۵ سال و مردانی که ۶۰ سال سن داشته باشند با ۲۰ سال سابقه می‌توانند بازنشسته شوند.

شرایط استفاده از مرخصی زایمان

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی البرز در بخش دیگری از صحبت‌های خود به شرایط استفاده از مرخصی زایمان اشاره کرد و گفت: اگر مادری بخواهد از این مرخصی استفاده و غرامت ایام بارداری دریافت کند لازم است به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی https://eservices.tamin.ir مراجعه کرده و در بخش امور بیمه شدگان، درخواست مرخصی زایمان، مدارکش را بارگذاری کند.

وی افزود: مدارک لازم شامل گواهی پزشک معالج، تصویر شناسنامه مادر و گواهی ولادت یا شناسنامه فرزند متولد شده است.

وی توضیح داد: مادران برای استفاده از مرخصی زایمان نیاز به مراجعه به شعبات تامین اجتماعی نیستند و کل فرایند به صورت غیر حضوری است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید