سرمایه گذاری کلان شرکت بیمه کوثر در صنایع سنگ آهن و فولاد

0

نوید خاندوزی، مدیر سرمایه گذاری بیمه کوثر تصمیم این شرکت برای سرمایه گذاری کلان در حوزه سنگ آهن و فولاد خبر داد و گفت: به محض قطعی شدن جزییات آن از طریق سامانه کدال منتشر خواهد شد.

به گزارش نبض بیمه، سال گذشته اکثر شرکت های بیمه ای سودهای خوبی را شناسایی کردند ولی به استثنای چند شرکت عمده این سودآوری ناشی از سرمایه گذاری در بازار سرمایه و معاملات بورسی بود، با توجه به وضعیت کنونی بازار سرمایه و روند نزولی شاخص این سوال پیش می آید که وضعیت سودآوری این شرکت ها در سال 1400 چگونه خواهد بود.

مدیر سرمایه گذاری شرکت بیمه کوثر در گفت و گو با خبرنگار نبض بیمه در این خصوص اظهار داشت: زمانی که بازار سرمایه نشاط لازم را داشته باشد، قطعا این موضوع بر صنعت بیمه نیز تاثیر خواهد داشت، چرا که بخشی از درآمدها و سودآوری شرکت های بیمه ای در سال گذشته ناشی از خرید و فروش سهام در بازار سرمایه بود لیکن چنانچه شرکت هایسرمایه  بیمه ای عملکرد خوبی در این خصوص داشته و در مواقع مناسب اقدام به خرید کرده و در زمان مناسب نیز با فروش، سود شناسایی کرده باشند می توان امیدوار بود که سال 1400 نیز سودآوری مناسبی از محل سرمایه گذاری در بازار سرمایه داشته باشند و البته قطعا به خوبی سال 1399 نخواهد بود.

وی در خصوص وضعیت سرمایه گذاری های بورسی در شرکت بیمه کوثر نیز گفت: با توجه به وضعیت بازار سرمایه تمرکز خود را بر سرمایه گذاری در سهام سودآوری که تقسیم سود مناسبی در مجامع دارند خواهیم گذاشت و این شرکت با رعایت این اصول توانسته در 6 ماهه نخست امسال از بودجه پیش بینی شده پیشی بگیرد.

خاندوزی گفت: در بیمه کوثر تصمیم به دو سرمایه گذاری کلان در حوزه سنگ آهن و فولاد داریم که به محض قطعی شدن جزییات آن از طریق سامانه کدال منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: در بیمه کوثر تلاش کردیم که در مقاطع زمانی که بازار منفی بود، اقدام به خرید سهام کرده و در زمان مناسب نیز اقدام به فروش کردیم

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید