آغاز اجرای طرح پزشک خانواده شهری در همدان

0

به گزارش «نبض‌بیمه»؛مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از آغاز اجرای طرح پزشک خانواده شهری برای بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی در این استان خبر داد.

  • سعید فرجی گفت: این طرح باعث می‌شود افراد زودتر، راحت‌تر و با هزینه کمتر بیماری خود را بشناسند و درمان کنند درحالیکه متأسفانه طرح پزشک خانواده آن‌طور که باید نهادینه نشده و نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

وی با بیان اینکه چندین سال است که زیرساخت‌های طرح “پزشک خانواده” فراهم شده و ۵۰ درصد از کار پیش رفته است، اما ادامه روند این طرح منوط به تمایل مردم به بهره‌مندی از این طرح است، افزود: مزایای طرح پزشک خانواده بسیار زیاد است و اگر طرح پزشک خانواده به درستی اجرا شود بخش عمده‌ای از هزینه‌ها از سبد خانوار کم خواهد شد.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه برخی از پزشکان متخصص نیز مردم را به پزشکان دیگری ارجاع می‌دهند که در واقع همان کار پزشک خانواده را انجام می‌دهند، تأکید کرد: در این شرایط کرونا نیز بهتر است افراد به پزشک خانواده در شهرستان‌های خود مراجعه کنند تا اینکه به مرکز و به مطب پزشکان خاصی مراجعه کرده باشند و باعث ازدحام شوند.
سعید فرجی با اشاره به اینکه برخی بیماری‌ها را پزشک خانواده به راحتی تشخیص می‌دهد و نیاز به مراجعه به پزشک متخصص نیست، گفت: پزشک خانواده، بیماران خود را با رویکرد علمی بهتر از دیگران می‌شناسد و در واقع پزشک متعمد یک خانواده است.
وی با بیان اینکه مردم باید توجه خاصی به بیمه سلامت خود داشته باشند و قبل از وقوع بیماری اقدام به ثبت‌نام کنند تا از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند، افزود: ممکن است افراد با هزینه‌های سنگین جراحی مواجه شوند در حالی‌که اگر بیمه باشند بخش قابل توجهی از هزینه‌ها را بیمه پرداخت می‌کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید