مرگ موتورسواران در سوانح جاده ای هفت درصد افزایش داشت

0

رییس پلیس راه استان همدان گفت: مرگ موتورسواران در سوانح جاده ای این استان در نیمه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از ایرنا، سرهنگ رضا عزیزی بیان کرد: ۳۷ موتور سوار ۶ ماهه نخست سال ۹۹ در سوانح جاده ای همدان جان باختند که این آمار در نیمه نخست امسال به ۴۱ نفر افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: طبق بررسی های صورت گرفته هیچیک از این افراد دارای گواهینامه رانندگی با موتورسیکلت نبوده و وسیله نقلیه آنها بدون بیمه نامه است همچنین راکب و ترک نشین از کلاه ایمنی برای حفاظت خود استفاده نکردند.

رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: ۲۰۰ موتورسوار در سوانح رانندگی نیمه نخست امسال مجروح و مصدوم شدند که عمده این افراد به علت شدت جراحت وارده دچار معلولیت شده و توان فعالیت های روزمره و اشتغال به کار برای کسب درآمد را ندارند.

سرهنگ عزیزی مهمترین تخلف موتورسواران را رعایت نکردن حق تقدم هنگام ورود از فرعی به اصلی دانست و گفت: هنگام ورود از مسیر اصلی به فرعی باید موتورسوار به طور کامل وسیله نقلیه را متوقف کرده و پس از کسب اطمینان از تردد نکردن وسیله نقلیه ای، با رعایت حق تقدم وارد مسیر اصلی شود.

وی ادامه داد: ۱۰۰ درصد موتورسواران این موضوع را رعایت نمی کنند بنابراین در مکاتبه ای با اداره راهداری آنها مکلف به نصب سرعتکاه در تقاطع ها و مسیرهای ورودی از فرعی به اصلی شدند هر چند در ۷۰ درصد راه های فرعی سرعتکاه نصب شد اما این اقدام بازدارندگی چندانی در رعایت حق تقدم و کاهش سوانح موتورسیکلت ها نداشته است.

رییس پلیس راه استان همدان افزود: شب گذشته یک دستگاه موتورسیکلت در منطقه سیمین شهرستان بهار هنگام ورود از فرعی به اصلی به علت رعایت نکردن حق تقدم با یک دستگاه تریلر برخورد کرد و موتورسوار  ۵۰ ساله زیر چرخ های تریلر جان باخت.

سرهنگ عزیزی، انحراف به چپ ناگهانی، نقص در سیستم ایمنی موتورسیکلت و حرکت خلاف جهت خودروها را از دیگر علل فراوانی تصادف این وسیله نقلیه دانست و اضافه کرد: موتورسیکلت بدون روشنایی و چراغ ترمز، شب هنگام برای منحرف نشدن از مسیر اصلی مجبور به عبور از وسط جاده هستند که احتمال سوانح رخ به رخ زیاد است.

وی اظهار داشت: ۳۵ تا ۴۰ درصد متوفیان سوانح جاده ای این استان راکب موتورسیکلت هستند و همدان در این زمینه رتبه چهارم کشور را دارد.

پنج ماهه امسال در ۱۱۹ فقره سانحه جاده ای استان همدان ۱۳۱ نفر فوت کردند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید