مشکل بیمه آتش‌نشانان هنوز برطرف نشده است

0

هنوز مشکل بیمه آتش نشانان برطرف نشده است. لایحه ای در این باره به مجلس ارسال و در نوبت رسیدگی است و مشخص نیست چه زمان قرار است این مشکل برطرف شود.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از فارس، مشکل بیمه آتش‌نشانان هنوز برطرف نشده است. آتش‌نشانانی که تحت پوشش بیمه شهرداری هستند نمی‌توانند از 10 سال سنوات ارفاقی برای بازنشستگی استفاده کنند، این در حالی است که در قانون بیمه تأمین اجتماعی، آتش‌نشانان می‌توانند از 10 سال سنوات ارفاقی استفاده کنند.

شهرداری تهران به دنبال رفع مشکل آتش‌نشانان است و تاکنون این مشکل برطرف نشده است. حتی لایحه‌ای در این زمینه از سوی شورای عالی استان‌ها به مجلس ارسال شد و در نوبت بررسی است.

با توجه به اینکه شغل آتش‌نشانی از مشاغل سخت است و  آتش نشانان دغدغه‌های زیادی دارند، برخی از مشکلات آنها همانند بیمه به قوت خود باقی است. شهردار جدید تهران قول داده که کارگروهی راه‌اندازی کند تا در خدمت دوستان آتش‌نشان برای رفع دغدغه آنها باشد.

 آتش‌نشانان خود را فدای ملت می‌کنند

علیرضا زاکانی شهردار تهران گفت: در کسوت آتش‌نشانی خادم و نوکر مردم بودن هیچ چیز را نمی‌توان جایگزین این نوکری و خادمی کرد. ما جز اینکه جان ناقابل خود را به آتش‌نشانان تقدیم کنیم، تا حق آنها را ادا کنیم، چیزی کمتر به ذهن نمی‌رسد.

وی ادامه داد: واقعیت امر این است که آتش‌نشانان خود را فدای ملت می‌کنند و ضرورت دارد که ما نیز خود را فدای آنها کنیم؛ یعنی آتش‌نشانان ما اینقدر عزیز و بزرگ هستند که جمع بین یک روح بزرگ و جسم ورزیده، دانش بالا و امکان اینکه در دست آنها به عنوان ابزار است زمینه را فراهم می‌کند برای اینکه به مردم در سخت‌ترین شرایط با سرعت فوق‌العاده بالایی خدمت کنند.

 

و ی ادامه داد:‌ در شهرداری، ما هم بتوانیم در هر جهتی که نیاز به جبران کاستی‌ها و نقایصی که ممکن است سبب کندی و افتی در مسیر خدمتگذاری ایجاد شود به میدان بیاییم و همه وجود و امکان و شرایط خود را در خدمت این مأموریت بزرگ قرار دهیم. واقعیت امر این است که ما هر کاری انجام دهیم کم است.

وی در خصوص وضعیت معیشتی آتش‌نشانان گفت: وظیفه داریم نیازها را تأمین کنیم تا آتش‌نشانان دغدغه اینگونه مسائل را نداشته باشند و اینگونه مسائل مانع از این شود که نتوانند همه ظرفیت‌های خود را برای خدمت به مردم عملیاتی کنند. ما در خدمت دوستان عزیز هستیم و این موضوع را بررسی می‌کنیم تا بتوانیم اگر بی‌عدالتی وجود دارد جبران کنیم تا سطح مناسبی برای خدمات و کمک به وجود آید. بعد از آن نیز سطح را ارتقا دهیم.

قول می‌دهم کارگروهی راه‌اندازی کنیم

وی در خصوص رفع مشکل آتش‌نشانان گفت: این قول یک جمله‌ای نیست و قول می‌دهم کارگروهی راه‌اندازی کنیم تا در این گروه در خدمت دوستان عزیز باشیم و ظرفیت‌های مورد نیاز رفع دغدغه دوستان را احصاء و عملیاتی کنیم.

آتش‌نشانانی که در حین خدمت جان خود را از دست می‌دهند شهید محسوب نمی‌شوند. مسئولان شهری رایزنی‌ای در این زمینه انجام داده‌اند، اما تصمیم‌گیر نهایی، بنیاد شهید است.

آتش‌نشانان همواره درس ایثار و شهادت را برای همه تداعی می‌کنند

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران می‌گوید: آتش‌نشانان برای نجات همنوعان خود با شجاعت و از جان گذشتگی به آتش زده و بی‌پروا همچون شمعی فروزان تا پای جان می‌سوزند تا همنوعان خود را از مرگ نجات دهند و خسارت را به حداقل برسانند.

وی ادامه داد:‌ جانفشانی این عزیزان قابل تقدیر است و مجموعه‌ آتش‌نشانی باعث افتخار شهرداری تهران و آتش‌نشانان همواره درس ایثار و شهادت را برای همه تداعی می‌کنند.

16 نفر از آتش‌نشانانی که در آتش‌سوزی پلاسکو شهید شده‌اند، به عنوان شهید خدمت محسوب نشده‌اند

همچنین سیدجعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران هم خواستار رفع مشکل آتش‌نشانان شده است.

تشکری گفت: علی‌رغم پیگیری‌های متعدد هنوز 16 نفر از آتش‌نشانانی که در آتش‌سوزی پلاسکو شهید شده‌اند، به عنوان شهید خدمت محسوب نشده‌اند و امیدواریم به این مسئله توجه شود و چنانچه نیاز باشد شهرداری باید رایزنی لازم را با دولت و بنیاد شهید در ارتباط با این مسئله داشته باشد.

 در راستای تقویت سازمان آتش‌نشانی  از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد

یکی از مهمترین مأموریت‌های شهرداری ایجاد آسایش و آرامش برای شهروندان است. ابوالفضل فلاح معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران می‌گوید: از هیچ اقدامی در راستای تقویت سازمان آتش‌نشانی دریغ نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان انرژی و جانشان را برای امنیت و آرامش دیگران صرف می‌کنند و چنان حس آرامش و اطمینانی به وجود آوردند که شهروندان با وقوع کوچکترین حادثه‌ای نخستین کسی را که خبردار و به کمک می‌طلبند آتش‌نشانان هستند.

به گفته فلاح از آنجایی که مهمترین مأموریت شهرداری ایجاد آسایش و آرامش شهروندان است و سازمان آتش‌نشانی نیز از جمله سازمان‌هایی است که مردم بیشترین رضایت را در آن دارند، لذا تمام توان خود را در خصوص تجهیز، نوسازی و تقویت سازمان آتش‌نشانی به کار می‌گیریم.

  لایحه‌ای به مجلس ارسال شده و در نوبت رسیدگی است

هنوز مشکل بیمه آتش‌نشانان شهرداری برطرف نشده است. مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: ما موضوع را پیگیری کرده‌ایم و لایحه‌ای به مجلس ارسال شده و در نوبت رسیدگی است و امیدواریم این امر رخ دهد تا بتوانیم مشکل بیمه را برطرف کنیم.

وی در ادامه گفت: بزرگترین مأموریت در جامعه، حفظ جان و مال شهروندان است و سخت‌تر از حادثه آتش‌سوزی چه برای کسی که گرفتار آن شده و چه برای کسی که مأموریت نجات را برعهده دارد نیست که الحمدلله با یاری خدا و همت همکاران از سرمایه بزرگ اعتماد و رضایتمندی شهروندان برخورداریم.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران به موضوع فرهنگسازی در زمینه ایمنی اشاره کرد و  گفت: شهر تهران با توجه به بافت، تراکم جمعیت و زیرساخت‌هایش یکی از پیچیده‌ترین شهرها برای عملیات نجات است،‌ لذا بالا بردن فرهنگ ایمنی از طریق آموزش همگانی در کنار ایمن‌سازی ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها از بروز حوادث بسیاری جلوگیری می‌کند.

وی در خصوص وضعیت معیشتی و رفاهی آتش‌نشانان گفت:‌ یک آتش‌نشان در روزهای کاری خود با چالش‌ها و مشکلات زیادی مواجه است،‌ لذا وظیفه ما این است که با کاهش دغدغه‌های معیشتی، آنها را برای سازمانی قدرتمندتر و درخور شهروندان آماده کنیم.

براساس این گزارش، مشکل بیمه آتش‌نشانان هنوز برطرف نشده و از سوی دیگر، آتش‌نشانانی که در حین خدمت جان خود را از دست می‌دهند شهید محسوب نمی‌شوند. پیگیری‌هایی صورت گرفته اما به نتیجه نرسیده است. شهردار تهران قول داده است که کارگروهی راه‌اندازی کند تا در خدمت آتش‌نشانان برای رفع دغدغه‌های آنها هستند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید