مشکلی در ارایه خدمات بانکی برای اتباع دارای مدارک معتبر وجود ندارد

0

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با تاکید بر اینکه اجرای طرح آمایش مرحله شانزدهم از طریق فراخوان سرپرست خانوارهایی که مشمول شرکت در طرح می باشند به صورت استانی انجام می شود، در عین حال گفت: مشکلی در ارایه خدمات بانکی برای اتباع دارای مدارک معتبر وجود ندارد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از ایسنا، مهدی محمودی، در تشریح روند ثبت نام اتباع برای اخذ کارت امایش گفت: اجرای طرح آمایش شانزدهم از طریق فراخوان سرپرست خانوارهایی که مشمول شرکت در طرح می باشند از طریق ارسال پیام کوتاه و یا به صورت تلفنی و همچنین اطلاع­ رسانی توسط مسئولان ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان­ها از طریق رسانه­ های جمعی به صورت استانی انجام می­ شود همچنین اخذ نوبت از طریق سامانه یکپارچه اتباع و مهاجرین خارجی (سیام) با مراجعه تبعه به دفتر خدمات مربوطه امکان پذیر است.

وی افزود: با مراجعه فرد تبعه به دفتر خدمات مربوطه، اطلاعات آنان از جمله تحصیلات، آدرس محل سکونت، شماره تماس و… به روزرسانی خواهد شد و در نهایت با اخذ هزینه­ های مربوطه و اسناد و مدارک مربوطه از تبعه ، کارت مرحله قبل اخذ و کارت مرحله جدید صادر و تحویل داده خواهد شد.

وی درباره روند درخواست تمدید گذرنامه­‌های خانواری اتباع نیز گفت: در اجرای دستور مقام عالی وزارت موضوع تمدید روادید اتباع افغانی گروه گذرنامه خانواری به مدت یک­سال و در اجرای مصوبات دبیرخانه کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی اقدام شد؛ دارندگان گذرنامه خانواری از تاریخ ۲۵ بهمن ماه سال ۱۳۹۹ تا تاریخ ۲۰ خردادماه سال ۱۴۰۰ با مراجعه به دفتر خدمات مربوطه و ارایه گذرنامه، توانستند نسبت به تمدید روادید خود اقدام کنند.

مدیرکل امور اتباع وزارت کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمایش برای اتباع فاقد سند هویتی در آخرین مرحله آمایش انجام خواهد شد؟ گفت: به منظور تکمیل پرونده­ های هویت سرپرست و کلیه اعضای خانوار، ضروری است اتباع نسبت به ارایه تذکره یا برگ تثبیت هویت یا گذرنامه سفید منقضی شده یا نکاح­نامه صادره توسط سفارت افغانستان جهت احراز هویت واقعی خود اقدام کنند و در غیر این صورت چنانچه موفق به اخذ مدارک مذکور نشده اند نسبت به ارایه فرم پیش ثبت ­نام در سایت سفارت افغانستان اقدام کنند.

محمودی درباره ارائه خدمات بانکی و سیم کارت تلفن همراه به اتباع خارجی در کشور گفت: مشکلی در ارایه خدمات بانکی برای اتباع دارای مدارک معتبر وجود ندارد. با توجه به عدم تکمیل مدارک لازم مورد نیاز دستگاه­های خدمات­­ رسان از جمله بانک­ها ، مشکلاتی در ارایه خدمات به وجود آمده بود که اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در نیمه دوم سال ۱۳۹۹ با اعلام مدارک معتبر برای ارایه خدمات بانکی و دریافت سیم کارت و … به دستگاه­های ذیربط از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزارت ارتباطات و دیگر دستگاه­های ذیربط جهت ارایه خدمات مربوطه ارسال شد. در صورت داشتن مدارک مذکور و تکمیل مدارک مورد نظر دستگاه ارایه دهنده خدمات؛ اتباع دارنده مدارک معتبر می­‌توانند از خدمات مربوطه استفاده کنند. به عنوان مثال، ارایه مدارک لازم برای دریافت شناسه شهاب برای اتباع خارجی همانند ایرانیان الزامی است و در صورت دریافت این شناسه آنها می­‌توانند از خدمات بانکی استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید