نزدیک به ۸ میلیون نفر در کشور بیمه درمانی ندارند

0

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به وجود ۸ میلیون نفر فاقد بیمه درمانی در کشورمان گفت: چرا نباید وزارتخانه‌ها، ارگان‌ها، سازمان‌ها و نهادها به یکدیگر اطلاعات پایه‌ای بدهند تا چتر بیمه‌ای گسترش پیدا کند؟

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از فارس، همایون سامه یح نجف‌آبادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی دولت برای تحت پوشش قرار گرفتن افراد فاقد بیمه درمانی اظهار داشت: شنیده‌ام نزدیک به 8 میلیون نفر در کشورمان بیمه درمانی ندارند که باید بخش‌های مختلف کشور در این زمینه پای کار آمده و خلاء‌ها را پر کرده و برای بیمه کردن این افراد اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: خیلی از افراد در جامعه هستند که شغل‌شان به نحوی است که بیمه نمی‌تواند آنها را تحت پوشش قرار دهد مانند کودکان کار و یا کارگران افغانستانی و یا سرپرست کارگاه‌ها؛ این در حالی است که سرپرست کارگاه تعداد زیادی کارگر را بیمه کرده و آنها تحت پوشش هستند. اما سرپرست کارگاه باید خودش را بیمه خویش‌فرما کند و متأسفانه خیلی از این افراد این کار را نمی‌کنند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: افراد فاقد بیمه باید در کشور با تهاتر اطلاعات و یکدست کردن اطلاعات مشخص شوند و توصیه‌های لازم به افراد فاقد بیمه به منظور تحت پوشش قرار گرفتن صورت گیرد ضمن اینکه بخش‌های مختلف دولت بایستی اقدامات لازم را برای بیمه کردن افراد نیازمند و دهک‌های پایین درآمدی انجام دهد. این در حالی است که طبق قانون بایستی یارانه‌های سلامت به سمت و سوی اقشار محروم جامعه سوق پیدا کند.

سامه‌یح اظهار داشت: حاشیه‌نشین‌های شهرها فاقد بیمه هستند و به دلیل مشاغلی که دارند کارفرما از آنها سوءاستفاده کرده و چون افراد نیازمندی هستند امکان دفاع از خود را ندارند. به همین دلیل باید قوه مجریه با اقداماتی این افراد را شناسایی کرده و تحت پوشش قرار دهند.

وی در پایان گفت: هر ساله بودجه و اعتبارات زیادی با تصویب مجلس در اختیار دولت قرار می‌گیرد تا بتواند چتر پوشش بیمه را گسترش داده و افراد فاقد بیمه درمانی را ذیل این چتر درآورد که اگر اطلاعات دستگاه‌های مختلف یکدست شود شناسایی افراد فاقد بیمه به راحتی صورت می‌گیرد. این در حالی است که اطلاعات خوبی از خانوارها در موضوع یارانه‌ها در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین دستگاه‌ها و ارگان‌ها و نهادهای حمایتی وجود دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید