آخرین آمار کرونا در ایران تا هفتم مهر/ جان باختن ۲۷۲ بیمار دیگر در شبانه روز اخیر

0

در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۵۳ میلیون و ۸۰۹ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از ۱۳ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۶۰۱۶ تن از ایشان وخیم است.

تاکنون ۳۷ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۷۱۰ دوز اول و ۱۶ میلیون و ۶ هزار و ۹۵۱ دوز دوم واکسن کرونا در کشورمان تزریق شده که بر اساس آن، مجموع واکسن‌های تزریق شده به ۵۳ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۶۶۱ دوز رسیده است؛ عددی که از تزریق یک میلیون و ۷۶ هزار و ۹۵۰ دوز واکسن در شبانه روز اخیر در کشورمان حکایت دارد.

بر پایه اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۲۷۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و از این بیماران، ۱۸۹۱ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۵ میلیون و ۵۷۲ هزار و ۹۶۲ تن رسید.
در ۲۴ ساعت اخیر، ۲۷۲ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان‌باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۲۰ هزار و ۱۶۰ تن رسیده است، در حالی که تا به امروز خوشبختانه ۵ میلیون و ۹ هزار و ۶۷۳ تن از بیماران بهبود یافته‌اند.
همچنین ۶۱۲۴ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و همچنین تاکنون ۳۱ میلیون و ۹۷۶ هزار و ۷۴۵ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.
در حال حاضر ۲۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۲۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۵ شهر در وضعیت زرد و ۳۰ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.
بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» ۲.۳ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۷.۷ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۲.۲ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید