شرکت‌های بیمه‌ای حاضر به شرکت در مناقصه توانیر نیستند

0

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف توانیر گفت: شرکت‌های بیمه‌ای حاضر به شرکت در مناقصه شرکت توانیر برای پرداخت خسارات ناشی از خاموشی‌ها نیستند و پرداخت آن همچنان بلاتکلیف است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از خبرگذاری صدا و سیما، آقای عبدلامیر یاقوتی با اشاره به اینکه عقب افتادن پرداخت‌های شرکت بیمه به دلیل شرکت نکردن شرکت‌های بیمه در مناقصه است افزود: توانیر اولین و دومین مناقصه را در مرداد و شهریور ماه برگزار کرد که در هیچ کدام از این مناقصه ها، شرکت‌های بیمه‌ای حضور نداشتند.

وی با اشاره به برگزاری دور سوم مناقصه در مهرماه گفت: یکی از دلایل جذاب نبودن شرکت در این مناقصه برای شرکت‌های بیمه، رقم پایین تعیین شده برای حق بیمه در قبوض برق است.
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان توانیر با اشاره به راه اندازی سامانه بیمه برای ثبت خسارات ناشی از خاموشی‌های برق ادامه داد: با راه اندازی این سامانه ثبت گزارش‌های خسارات بسیار ساده و البته تقاضا نیز افزایش یافته است از طرفی هزینه‌های تعمیرات لوازم خانگی رشد داشته که این روند نیز از دیگر دلایل حضور شرکت‌های بیمه‌ای در مناقصات است.
یاقوتی با تاکید بر اینکه این اتفاق در سال‌های گذشته نیز رخ داده است گفت: پس از این دوره اگر شرکت کننده‌ای حضور پیدا نکرد طبق قانون شرکت توانیر از طریق گفتمان با شرکت‌های بیمه‌ای و با استفاده از دیگر ظرفتی‌ها می‌توانیم این مشکل را برطرف کنیم.
وی افزود: شرکت بیمه‌ای تاکنون ۹۵ درصد خسارات ناشی از نوسانات برق مربوط به سال ۹۹ را پرداخت کرده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید