بیمه حوادث شامل کدام خانه‌های روستایی می‌شود؟

0

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: واحدهای مسکونی روستایی که از طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی استفاده کرده‌اند، تا مدت ۱۰ سال بیمه حوادث می‌شوند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از ایسنا، رضا خواجه‌ای اظهار کرد: امسال‌ ۲۰۵۱ فقره تسهیلات برای بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی از سوی بنیاد مسکن استان و بانک‌های عامل پرداخت شده و از این تعداد نیز تاکنون ۷۴۰ واحد به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی با کارمزد ۵ درصد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت می‌شود، افزود: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اعتبار امسال در استان به تعداد ۲۷۲۵ واحد ابلاغ شده که از این تعداد ۲۲۴۴ واحد معادل ۸۲ درصد نسبت به سهمیه ابلاغی معرفی به بانک صورت گرفته است.

این مسئول ادامه داد: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اعتبار پارسال در استان زنجان به تعداد ۴۴۳۰ واحد ابلاغ شده که از این تعداد ۴۳۲۵ واحد معادل ۹۸ درصد نسبت به سهمیه ابلاغی انعقاد قرار شده که میانگین این میزان در سطح کشور ۵۵ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

خواجه‌ای تصریح کرد: از مجموع ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی، ۵۱ هزار واحد مسکونی (معادل ۵۵ درصد) توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان مقاوم‌سازی شده است. واحدهای مسکونی روستایی که از طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی استفاده کرده‌اند، تا مدت ۱۰ سال بیمه حوادث شده و در صورت خسارت می‌توانند از بیمه مذکور استفاده کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی را گامی استوار برای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی دانست و خاطرنشان کرد: پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث، تمرکز سرمایه‌گذاری در روستاهای مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم‌سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستائیان و ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی، از جمله اهداف اصلی طرح است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید