چرا بیمه ایران علی رغم زیان انباشته سود تقسیم می کند؟ ارسال اساسنامه برای اصلاح به هیات دولت و شورای نگهبان

0

اختصاصی نبض بیمه/بر اساس صورت های مالی شرکت بیمه ایران که به تازگی منتشر شده، این شرکت علی رغم زیان انباشته سنگین اقدام به تقسیم سود در مجمع سالانه کرده و این موضوع یکی از مواردی بوده که حسابرس شرکت نیز بر آن تاکید کرده است و اما اصل ماجرا چیست؟

سید رسول تاجدار، رئیس هیات مدیره بیمه ایران در گفت و گو با نبض بیمه، با اذعان به تقسیم سود در مجمع این شرکت علی رغم زیان انباشته سنگین بیمه ایران گفت: بیمه ایران تابع قوانین بالادستی یعنی قانون برنامه، قانون الحاقی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2)، اساسنامه شرکت و مصوبات شورای عالی بیمه است و در صورت عدم تکلیف موردی در قوانین مذکور، تابع قانون تجارت است!

تاجدار ادامه داد: بر این اساس و مطابق با ماده 4 قانون الحاق و اجرای مواد مندرج در اساسنامه شرکت، شرکت بیمه ایران علی رغم وجود زیان انباشته، چنانچه سودی داشته باشد باید آن را به خزانه دولت واریز کند! وبر همین اساس با وجود زیان انباشته 7 هزار میلیارد تومانی در مجمع سود تقسیم شده است.

رئیس هیات مدیره بیمه ایران با بیان اینکه از سال گذشته اقدام به اصلاح اساسنامه کرده ایم و اصلاح اساسنامه به مبادی ذیربط (مجمع عمومی شرکت، هیات دولت و شورای نگهبان ارسال شده) ادامه داد: با اصلاح بند مربوط به تقسیم سود در اساسنامه، شرکت پس از خروج از زیان انباشته خواهد توانست سود تقسیم کند.

وی تاکید کرد: چنانچه اراده جمعی برای اصلاح اساسنامه شرکت بیمه ایران وجود داشته باشد، امیدواریم طی 6 ماه آتی بتوان اساسنامه را اصلاح کرد.

تاجدار با بیان اینکه زیان انباشته شرکت بیمه ایران طی سنوات قبل ناشی از تعهدات تکلیفی بوده که ملزم به انجام آن بوده، ادامه داد:می توانیم به راحتی و با فروش دارایی از جمله سرمایه گذاری های بورسی زیان انباشته را صفر کنیم لیکن در این خصوص نیز با محدودیت مواجه هستیم.

تاجدار در پایان تصریح کرد: پرتفوی که منجر به زیان شرکت بیمه ایران شده مربوط به بیمه گزاران دولتی بوده و این زیان حاصل از انتخاب ریسک در شرکت نبوده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید