توان‌بخشی افراد ‌کم‌توان جسمی با حمایت بنیاد برکت

0

شرکت دانش‌بنیان مشارکتی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام موفق به تولید فن‌آوری توان‌بخشی هوشمند برای افرادی شد که از لرزش دست رنج می‌برند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: استارتاپ فن‌آسا به عنوان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مشارکتی بنیاد برکت اقدام به ساخت قاشق هوشمند تخصصی برای بیماران، سالمندان و افرادی کرده است که از لرزش دست رنج می‌برند.

هادی جوهری تاکید کرد: متاسفانه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان مبتلا به لرزش غیرقابل درمان دست ناشی از اختلالات مختلف مانند بیماری پارکینسون، کهولت سن، صدمات سر، بیماری‌های مغز و اعصاب و… هستند. در این شرایط، خوردن غذا به یکی از چالش‌های زندگی این افراد تبدیل می‌شود که در بسیاری از موارد، افسردگی و انزوای اجتماعی آن‌ها را به دنبال دارد.

وی افزود: قاشق هوشمند تولید شده در کشور به این افراد کمک می‌کند تا به طور مستقل و بدون نگرانی غذا بخورند و از غذاخوردن در کنار دیگران لذت ببرند. این قاشق کمکی از فن‌آوری‌های پایدارسازی فعال نوین و همچنین الگوریتم‌های تشخیص دقیق لرزش استفاده می‌کند و به این ترتیب، اجازه نمی دهد لرزش دست فرد به سر قاشق منتقل شود و غذا بریزد.

معاون مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت درباره شرکت دانش‌بنیان مشارکتی این بنیاد نیز توضیح داد: شرکت دانش‌بنیان فن‌آسا از سال 1397 توسط جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با هدف طراحی ابزارهای توان‌بخشی هوشمند برای کمک به زندگی بهتر بیماران آغاز به فعالیت کرد. «قاشق‌یار» اولین محصول این شرکت، یک قاشق هوشمند برای افرادی است که از لرزش دست رنج می‌برند.

6d8c6663-2f2a-49ac-b23f-f4774934a868

جوهری خاطرنشان کرد: شرکت دانش‌بنیان مشارکتی بنیاد برکت در ادامه مسیر خود قصد دارد با توسعه فناوری های توان‌بخشی نوین، زندگی آسان و بدون دغدغه‌ای را برای بیماران مبتلا به بیماری‌های مغز و اعصاب فراهم کند.

وی با اشاره به تولید انبوه این محصول از پایان سال جاری گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در فاز اول راه‌اندازی خط تولید انبوه، سالانه 2 هزار قاشق هوشمند تولید شود. قیمت تمام شده این محصول نیز یک‌سوم محصولات خارجی است.

معاون مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت با اشاره به حجم کل سرمایه‌گذاری 13 میلیارد ریالی برای تولید این فن‌آوری توان‌بخشی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط دو کشور آمریکا و چین اقدام به تولید قاشق هوشمند برای افراد سالمند و دارای لرزش دست می‌کنند که محصول آمریکایی فقط در داخل این کشور و محصول چینی در چند کشور معدود توزیع می‌شود. در چنین شرایطی، امکان صادرات محصول ایرانی به کشورهای مختلف و ارزآوری فراهم است.

جوهری تاکید کرد: قاشق هوشمند ایرانی برای افراد ناتوان، پس از گذراندن مرحله تحقیق و توسعه و با توجه به بازخوردهای دریافتی از سوی استفاده‌کنندگان وارد فاز تولید انبوه شده است.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت تا به امروز در مجموع اقدام به مشارکت، سرمایه‌گذاری، ارائه تسهیلات و پشتیبانی از 742 بنگاه متوسط صنعتی در سراسر کشور کرده که باعث ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای 211 هزار متقاضی اشتغال شده است. 66 هزار و 750 میلیارد ریال برای توانمندسازی این 742 بنگاه سرمایه‌گذاری شده و بنیاد پس از تثبیت و به سوددهی رسیدن، از 282 بنگاه خارج شده و سهام خود را به کارآفرینان و بخش خصوصی واگذار کرده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید