تبعات منفی آیین نامه جدید كارمزد نمایندگی و كارگزاری رسمی بر ضریب نفوذ صنعت بیمه

0
در حالی که شوراي‌عالي بيمه  «آيين‌نامه كارمزد نمايندگي و کارگزاری (دلالی) رسمي بيمه» را مشتمل بر 15 ماده و 6 تبصره به تصويب رساند و این مصوبه از دو روز گذشته به شرکت های بیمه ابلاغ شده، فعالان این صنعت این آیین نامه را مغایر با هدفگذاری های انجام شده برای توسعه ضریب نفوذ بیمه می دانند.

به گزارش نبض بیمه، بر اساس این مصوبه، حداكثر كارمزد قابل پرداخت از طرف مؤسسه بيمه در انواع بيمه غيرزندگي براي معاملات بيمه‌اي كه توسط نمايندگان و کارگزاران رسمي بيمه انجام مي‌گيرد بر اساس درصدي از حق بيمه، تعیین شده لیکن فعالان این صنعت می گویند در حالی که در برخی انواع بیمه نامه ها همچون بیمه مسئولیت ظرفیت خالی قابل توجهی در کشور وجود دارد، این آیین نامه و کاهش کارمزد منجر به بی انگیزگی شبکه فروش برای فعالیت در این بیمه نامه ها می شود.

طی ماه های گذشته، چالش های جدی بین شبکه فروش سنتی و استارت آپ ها و همچنین سازمان تامین اجتماعی مطرح بوده و در حالی طبق آیین نامه 75 بیمه مرکزی نماینده بیمه باید انحصاری در این زمینه فعالیت داشته باشد، لیکن ماده 131 قانون تجارت عملیات بازاریابی این شرکت ها را منع کرده و براین اساس در حالی که از طرف بیمه تامین اجتماعی به نمایندگان گفته شده، باید با حداقل حقوق بیمه خویش فرما داشته باشند، آیین نامه جدید نیز چالشی برای شبکه فروش تبدیل شده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید