چرا جزئیات زمین و ساختمان شرکت های بیمه ای افشا نمی شود

0

علی رغم بخشنامه سازمان بورس در خصوص الزام ناشران به افشای جزئیات زمین و ساختمان تاکنون اکثر شرکت های بیمه ای اقدام عملی برای رعایت این مصوبه سازمان نداشته اند.

به گزارش نبض بیمه، بر اساس مصوبه مورخ ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰، هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، تمامی ناشران ثبت شده نزد سازمان موظف شدند فهرست زمین و ساختمان‌های خود را مانند الگوی منتشر شده از سوی «سازمان»، در گزارش فعالیت هیات مدیره به مجامع عمومی عادی سالیانه یا عادی به طور فوق العاده ، افشا کنند.

امروز نیز شاهد افشای جزئیات زمین و ساختمان شرکت های بیمه ای در کدال نبودیم و انتظار ما در حالی طولانی می شود که این سوال پیش می آید که آیا این مصوبه سازمان استثنایی داشته و اگر چنین نبوده و همچنانکه در متن خبر به صراحت ذکر شده همه ناشران ملزم به افشای جزیات زمین و ساختمان هستند چرا  شرکت های بیمه ای سکوت اختیار کرده و  نسبت به این مصوبه بی اعتنا هستند.

از بین شرکت های بیمه ای بیمه زندگی خاورمیانه(بخاور) از جمله شرکت های بوده که با رعایت این مصوبه این جزئیات را در تاریخ 1400/06/17 افشا کرده است.

با توجه به برگزاری مجامع عمومی عادی سالانه بسیاری از ناشران موظف شدند فهرست جزئیات زمین و ساختمان را در قالب اطلاعیه ای جداگانه با عنوان«افشای فهرست زمین و ساختمان» در سامانه کدال منتشر کنند.

در ابلاغیه مدیر نظارت بر ناشران سازمان ، همچنین جدولی پیوست شده که بر این اساس، فهرست زمین و ساختمان‌های ناشران، باید طبق مختصات عنوان شده در این جدول، منتشر شود همچنین مبالغ مندرج در جدول یاد شده باید با مبالغ متناظر آنها طبق آخرین صورت‌های مالی سالانه حسابرسی شده مطابقت داشته باشد.

نگاهی به معاملات امروز گروه بیمه 

شاخص صنعت بیمه و بازنشسته در معاملات امروز با ریزش 3.29 درصدی در حالی در ارتفاع 68240 واحدی قرار گرفت، که دیروز هم با افت 3.81 درصدی مواجه شده بود و بدین ترتیب در دو روز معاملاتی افت بیش از 7 درصدی این شاخص گزارش می شود.

ارزش معاملات این صنعت امروز 559 میلیارد ریال گزارش شد که نسبت به روز گذشته بهبود داشت و در برخی نمادهای این صنعت نیز شاهد افزایش تقاضا بودیک .

امروز نماد حق تقدم اتکام با 155 درصد رشد گشایش یافت در حالی که نماد اتکام با 4.88 درصد ریزش قیمت پایانی، قرمز ترین نماد صنعت بیمه بود.

علی رغم افزایش ارزش معاملات صنعت بیمه و سبز شدن برخی نمادهای این گروه اتکام با 4.88 درصد، میهن با 4.79 درصد، بخاور با 4.71 درصد،ورازی با 4.69 درصد، کوثر با 4.57 درصد، ملت با 4.56 درصد،اتکای با 4.36 درصد بیشترین کاهش قیمت پایانی را تجربه کردند، در مقابل نمادهای بنو، نوین، ودی، ومعلم، بساما، اتکامح، وحکمت، وآفری سبزپوش بودند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید