750 هزار دُز واکسن کرونا در این استان تزریق شده است

0

استاندار همدان با اشاره به اینکه مشکلی در زمینه تأمین واکسن کرونا وجود ندارد و همه افراد براساس اولویت‌ها باید نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند، گفت: بیش از ۷۵۰هزار دُز واکسن کرونا تاکنون در این استان تزریق شده است و تسریع در روند واکسیناسیون افراد به‌صورت جدی در دستورکار قرار دارد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛از همدان، سیدسعید شاهرخی در ستاد مقابله با کرونای استان همدان، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۹۵ درصد از بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان واکسن نزده‌اند که همین امر نشانه و تأکید جدی بر مشارکت فعال و جدی همگان برای انجام واکسیناسیون عمومی در راستای مقابله و مهار همه‌گیری ویروس است.

وی با تأکید بر اهمیت و نقش تزریق واکسن برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، گفت: انتظار داریم رسانه‌ها و افراد دارای نفوذ و تریبون، بیش از گذشته برای تشویق و ترغیب گروه‌های هدف به دریافت واکسن تلاش کنند.

استاندار همدان بیان کرد: براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، از مجموع ۱۰شهرستان استان همدان، ۲ شهرستان فامنین و تویسرکان در وضعیت نارنجی و 8 شهرستان مابقی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند که این وضعیت نشان‌دهنده تداوم روند رعایت دقیق و همه‌جانبه پروتکل‌های بهداشتی برای بهبود شرایط و کاهش روند ابتلا به ویروس است.

شاهرخی افزود: البته بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که روند رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان همدان افزایشی است که به‌رغم این برای غلبه کامل بر بیماری، قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و کاهش آمار مبتلایان باید همچنان رعایت پروتکل‌ها همچون استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی را به صورت جدی موردتوجه قرار دهیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید