۴۰ هزارصنعتگر از محل بیمه قالیبافان صنایع‌دستی بیمه شده‌اند

0

مدیرکل حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی گفت: یک‌هزار و ۶۳۷ صنعتگر بر اساس اولویت‌بندی و به صلاحدید ادارات کل استان‌ها از محل اعتبارات سال جاری به تأمین اجتماعی معرفی و ۸ شهریور دستور لازم برای عقد قرارداد بیمه‌ای این صنعتگران ابلاغ شد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از میراث آریا، فرهاد فلاح در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت بیمه صنعتگران و هنرمندان صنایع‌ ستی، افزود: این صنعتگران از تاریخ انعقاد قرارداد تا پایان سال جاری بیمه هستند و پس از تصویب حداقل دستمزد سال ۱۴۰۱ نسبت به ادامه پوشش بیمه‌ای سال یاد شده تصمیم‌گیری می‌شود.

مدیرکل حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین از تمدید پوشش بیمه‌ای ۶۹۵ صنعتگر صنایع‌دستی سال ۹۸ تا پایان سال جاری خبر داد و اضافه کرد: با توجه به تأمین اعتبار ۱۶۵ میلیارد ریالی و واریز به سازمان تأمین اجتماعی، پوشش بیمه‌ای ۶۹۵  صنعتگر که از سال ۱۳۹۸ تحت پوشش بیمه‌ یک ساله قرار داشتند، به علت ادامه بیماری کرونا در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نیز تمدید شد.

فلاح یادآورشد: این صنعتگران از ابتدا تا پایان سال جاری پوشش بیمه‌ای دارند و نگرانی بابت بیمه آن‌ها در سال جاری وجود ندارد.

او ادامه داد: ۴۰ هزار و ۶۵۵ صنعتگر از محل بیمه قالیبافان، بافندگان فرش و صنعتگران صنایع‌دستی شناسه‌دار بیمه شده‌اند و ۳ هزارو ۴۶۵ نفر نیز تحت پوشش بیمه صندوق کشاروزان، روستاییان و عشایر قرار گرفته‌اند. ضمن این که اسامی ۲۲ هزار هنرمند جدید را برای پوشش بیمه‌ای به صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر ارسال کرده‌ایم که در صورت تأمین اعتبار تحت پوشش این بیمه قرار خواهند گرفت

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید