۴۷ میلیارد تومان برای درمان بیماران کرونایی در مازندران هزینه شد

0

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: سه ماهه اول امسال ۴۷ میلیارد تومان برای درمان چهار هزار و ۸۰۰ بیمار کرونایی بیمه شده هزینه صرف شده است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از مهر، رسول ظفرمند ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران درباره طرح‌های نوین الکترونیکی بیمه سلامت با بیان اینکه نداشتن بیمه مانع ارائه خدمات به بیماران کرونایی نشده است، افزود: همچنین برخی از افراد در دوران کرونا به صورت تلفنی از خدمات بیمه‌ای برخوردار شدند.

وی افزود: ۳۸۰ نفر در بازه زمانی دو هفته تعطیلی در اپیدمی کرونا به صورت غیرحضوری و تلفنی و ارائه کد ملی از مزایای بیمه‌ای بهره مند شدند و این مسئله سبب شده تا بیمه شده برای دریافت خدمات درمانی دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی با اظهار اینکه حدود ۸۰ درصد بیمه شدگان از پرداخت حق بیمه معاف هستند، ادامه داد: بدون مراجعه این افراد، نسبت به تمدید بیمه آنان اقدام شده است.

ظفرمند از مشمولان خواست تاپایان شهریورماه با مراجعه به سایت شهروندی و اطلاع نسبت به وضعیت اعتباری برای تمدید آن اقدام کنند و گفت: این سامانه با کد ملی و شماره تلفن همراه فرد قابل دسترسی است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران ادامه داد: در سه ماهه اول امسال چهار هزار و ۸۰۰ نفر از مشمولان به دلیل ابتلاء به کرونا در مراکز درمانی بستری شدند و برای درمان آنها ۴۷ میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

وی با اشاره به میانگین هزینه ۱۰ میلیون تومانی برای هر بیمه شده گفت: بالای ۹۰ تا ۹۵ درصد هزینه‌ها توسط بیمه سلامت پوشش داده شده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید