حدود ۱۲ هزار راننده تاکسی مشکل بیمه دارند

0

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نوسازی یک سال و نیمه کل ناوگان تاکسیرانی را در گرو تامین ۵ هزار میلیارد تومان منابع عنوان کرد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل ازایلنا «سید مناف هاشمی» معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو در واکنش به اینکه شهرداری وعده نوسازی ده هزار تاکسی را داده است، در حالی که اعضای شورای شهر این عدد را کم می‌دانند و معتقدند طی یک فرایند یک سال و نیمه امکان نوسازی همه تاکسی‌های شهر تهران وجود دارد، اظهار کرد: اگر ۵ هزار میلیارد تومان منابع در اختیار ما قرار دهند، حتما این کار را انجام می‌دهیم.

او با اشاره به هزینه برآورد شده برای نوسازی تاکسی‌ها گفت: ۹۰۰ تا هزار میلیارد تومان برای نوسازی این تعداد تاکسی برآورد هزینه کردیم. برای تامین اعتبار از ۵ منبع اعتبارات دولت، محل اعتبارات سازمان شهرداری‌ها، کمک‌های شهرداری و درآمد حاصل از طرح ترافیک و همچنین رانندگانی که نیاز به وام ندارند و به صورت مستقل خواهان معرفی برای تعویض خودروی فرسوده هستند، کمک گرفتیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه با این ۵ راهکار در حال طی مسیر و تامین اعتبار هستیم، اضافه کرد: حتی منابع حاصل از بهینه‌سازی مصرف سوخت را نیز در نظر گرفتیم و پیش بینی ما این است که با این منابع ده هزار دستگاه را نوسازی کنیم و این رقم حدود سه تا چهار برابر سال‌های قبل است، چرا که به طور متوسط سالانه دو هزار دستگاه تاکسی نوسازی می‌شود و نمی‌توانیم ادعا کنیم که این رقم را یکباره به بیشتر از ده هزار مورد می‌رسانیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: سقف پیش بینی ما نوسازی ده هزار دستگاه است که امیدواریم به این رقم برسیم. در ۵ ماهه نخست سال جاری به دلیل تعطیلی ایران خودرو و گرانی قیمت‌ها رسیدن به سقف ۵۰ درصد نوسازی عمل نشده است و تاکنون دو هزار و دویست دستگاه تاکسی نوسازی شده است. در هفت ماه باقیمانده امیدوارم به تعهدات خود برسیم.

او درباره بیمه رانندگان تاکسی گفت: آخرین تفاهماتی که با سازمان تامین اجتماعی و نائب رئیس مجلس داشتیم، مشکل بیمه رانندگان تاکسی انجام شده و اکنون سه هزار نفر از رانندگانی که بیمه نداشتند با فراخوان همکاران ما در تاکسیرانی در حال سپری کردن مراحل دریافت بیمه هستند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: همکاران راننده ما که بیمه آن‌ها مشکل دارد تعداد زیادی نیستند و بین ده تا دوازده هزار نفر هستند. آن‌هایی که مشکل بیمه دارند و قبلا به هر دلیلی در لیست بیمه نبودند و  چندین سال نیز در نوبت بودند به لیست بیمه اضافه می‌کنیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید