بیمه هنگام بروز حوادث طبیعی امکان جبران بخشی از خسارت‌ها را فراهم می‌کند

0

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: ۵۰ درصد از باغ‌های مثمر این استان با حدود ۴۰ هزار هکتار دچار خشکسالی شده‌اند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از ایرنا احمدرضا رییسی زاده روز شنبه در گفت‌ و گو افزود: کاهش بارندگی و افزایش  گرمای هوا در سال زراعی جاری در استان اصفهان بخش کشاورزی این استان را دچار آسیب فراوانی کرده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه آبرسانی سیار در بخشی از اراضی باغی استان انجام شده است، افزود : توجه به برنامه آمایش سرزمینی در کشت محصولات کشاورزی مهم است.

وی ادامه داد: توسعه کشت گلخانه‌ای و استفاده از روش‌های جدید آبیاری و همچنین انتقال آب با استفاده از لوله به جای کانال و جوی آب برای کاهش هدررفت منابع برای جلوگیری از خشک شدن بخش کشاورزی مورد توجه است.

رییسی زاده بیمه مراتع و باغ‌ها را نیز برای جبران خسارت‌ها مهم بیان کرد و گفت: استقبال خوبی از کشاورزان برای این موضوع نشده است و در سال زراعی امسال کمتر از ۵۰ درصد باغ‌ها تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

وی بر بیمه باغ‌ها در سال زراعی آینده تاکید کرد و گفت: بیمه هنگام بروز حوادث طبیعی امکان جبران بخشی از خسارت‌ها را فراهم می‌کند.

مجموع اراضی باغی اصفهان حدود ۸۰ هزار هکتار است و مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای  در شرایط عادی حدود ۸۰۰ هزار تُن برآورد می‌شود.

از ابتدای سال آبی جاری، کم بارشی شدید در کشور و استان اصفهان حاکم شد به گونه ای که بر اساس آمار ایستگاه‌های هواشناسی بارش‌های امسال نسبت به متوسط بلند مدت ۳۰ درصد و نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید