عمده ماشین‌آلات کشاورزی سند و بیمه ندارند

0

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده اراک گفت: بخش عمده ماشین‌آلات کشاورزی پلاک نداشته و سند و بیمه ندارند؛ مقررات هم مانع آنها خواهد شد، لذا باید بکوشیم این مشکل هرچه سریع‌تر حل شود.

به گزارش نبض‌انرژی،به نقل از خبرگزاری فارس، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 17 شهریور ماه) در جلسه علنی و در اخطار قانون اساسی مستند به اصل 88 اظهار داشت: مسئولیت حوزه کشاورزی برعهده وزیر جهاد کشاورزی است و نباید اختیار مربوط به سوخت وسایل و تجهیزات کشاورزی را به یک حوزه دیگر داد؛ این اتفاق در مجلس نهم هم رخ داد، زیرا وقتی از وزیر نفت سؤال کردیم که چرا قیمت کود شیمیایی بالاست، ما را به وزیر  جهاد ارجاع می‌داد و وقتی از وزیر جهاد می پرسیدیم می‌گفت این سؤال را از وزیر نفت بپرسید.

وی افزود: در سیاست‌های کلی که مقام معظم رهبری در باره کشاورزی ابلاغ کرده‌اند، موضوع تامین غذا و توسعه پایدار کشاورزی آمده است، لذا باید به خودکفایی در حوزه کشاورزی توجه کنیم.

نماینده مردم اراک در مجلس تصریح کرد: مشخص نیست که اگر سوالی در باره سوخت کشاورزان داشته باشیم از کدام وزیر بایستی آن را بپرسیم.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر نماینده اراک گفت: اخطار آقای آصفری را وارد نمی‌دانم؛ بخش عمده ماشین آلات کشاورزی پلاک نداشته و سند ندارند و برخی از این خودروها هم اگر پلاک شوند، ضوابط و مقررات مانع آن خواهد شد و مشکل بیمه خواهند داشت.

وی افزود: شرایط به صورتی است که امکان اقتصادی کشاورزان برای تهیه ماشین آلات جدید وجود ندارد، ضمن اینکه نمی‌توانیم واردات هم داشته باشیم و اگر بخواهیم کارت سوخت به ماشین آلات کشاورزی بدهیم، بیمه، کارت و سند می‌خواهد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید