نیمی از قربانیان حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی جان خود را از دست دادند

0

مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان گفت: در چهار ماه نخست سال جاری نیمی از قربانیان حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی جان خود را از دست داده اند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از ایرنا علی سلیمانپور روز سه شنبه در گفت و گو افزود: سقوط از بلندی همواره بیشترین سهم را در آمار تلفات حوادث کار به خود اختصاص می دهد که در چهارماه ابتدایی امسال ۲۰ نفر به این علت جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به افزایش تلفات حوادث کار و این موضوع که همگی مرد بوده اند ادامه داد: در چهار ماهه ابتدائی سال جاری ۴۰ نفر در حوداث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۲۸ نفر بوده است؛ افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان بر اساس این گزارش در این مدت شهرستان‌های اصفهان، کاشان و شاهین شهر و میمه  بیشترین آمار تلفات حوادث کار را داشته‌اند.

وی بیان کرد: پس از سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت با ۱۴ نفر فوتی، ۳۵ درصد از کل تلفات حوادث کار به خود اختصاص داده و در رتبه دوم دلایل مرگ در حوادث کار قرار گرفته است.

سلیمانپور سوختگی، کمبود اکسیژن و برق گرفتگی را در رتبه های بعدی مرگ در حوادث کار دانست و تصریح کرد: در چهار ماهه نخست امسال آمار مصدومان حوادث کار که به  ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند ۱۲.۲ درصد افزایش یافته است.

وی یادآورشد: در این مدت ۸۳۷ مصدوم حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که ۶۷ نفر آنان زن و ۷۷۰ نفر آنان مرد بودند.

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵، جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر شامل یک میلیون و ۷۷۹ هزار و ۳۶۶ نفر جمعیت فعال است که از این تعداد یک میلیون و ۵۱۹ هزار و ۵۶۹ نفر شاغل و ۲۵۹ هزار ۷۹۷ هزار نفر بیکار هستند.

یک میلیون و ۹۰ هزار نفر کارگر بیمه شده بر اساس آخرین آمارها در استان اصفهان وجود دارد که با در نظر گرفتن خانواده‌های آنها، ۶۴ درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.

استان اصفهان  ۹ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و ۱۵۰ هزار واحد صنفی فعال دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید