مشکل بیمه‌ای کارگران حراست و نگهداری مترو هشتگرد ادامه دارد

0

کارگر حراست و نگهداری مترو هشتگرد برای استفاده از مزایای بیمه درمانی سازمان تامین اجتماعی همچنان با مشکل مواجه هستند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛یکی از کارگران نگهداری از خطوط ریلی مترو در هشتگرد اظهار داشت: با وجود رسانه‌ای شدن مشکلات بیمه‌ای کارگران حراست و نگهداری مترو هشتگرد در استان البرز، هنوز هیچ نهادی به مشکلات ما رسیدگی نکرده است.

این کارگر خطوط ابنیه فنی راه آهن در تشریح مشکلات بیمه‌ای خود و همکارانش گفت: اداره تامین اجتماعی به دلیل بدهی‌های مالی پیمانکار به تامین اجتماعی چندین ماه است از تمدید دفترچه‌های درمانی کارگران خودداری می‌کند.

به گفته وی، در مراجعه به سازمان تأمین اجتماعی و طرح درخواست تمدید دفترچه‌ها، مسئولان تامین اجتماعی عملی شدن این امر را منوط به پرداخت مطالبات معوقه کارفرمای مجتمع کردند اما ظاهرا کارفرمای بخش خصوصی حراست و نگهداری مترو هشتگرد توانایی پرداخت یکجای مطالبات تامین اجتماعی را ندارد.

او با بیان اینکه از بهمن ماه سال ۹۹ پرداخت بیمه کارگران حراست و نگهداری مترو هشتگرد با مشکل روبرو شده است، افزود: در این اوضاع مرگ و میر کرونا کارگرانی که به هر دلیل به درمانگاه و بیمارستان مراجعه می‌کنند همه هزینه‌های درمانی خود را به صورت آزاد پرداخت می‌کنند.

این کارگر نگهداری از خطوط راه آهن با اعتراض به این‌که چرا کسی به فریاد ما نمی‌رسد، گفت: نه حقوق به موقع می‌گیریم و نه بیمه‌مان به موقع پرداخت می‌شود.

این کارگر در خاتمه سخنانش اظهار داشت: باتوجه به اینکه در بین کارگران حراست و نگهداری مترو هشتگرد کارگرانی وجود دارند که هم‌اکنون خود یا خانواده‌هایشان به دلیل ابتلا به کرونا و سایر بیماری‌های همانند سرطان در بیمارستان‌های طرف قرارداد با تامین اجتماعی بستری هستند، با مشکلاتی که در زمینه تمدید نشدن دفترچه‌ها برایشان پیش آمده، برای پرداخت هزینه‌های درمانی سرگردان شده‌اند. لذا از مسئولان تامین اجتماعی و راه آهن می‌خواهیم به مشکلات ما کارگران قطار شهری هشتگرد بیشتر توجه کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید