واردات واکسن کرونا از ۴۰ میلیون دز عبور کرد

0

تهران – معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: با توجه به ورود چهل و ششمین محموله وارداتی واکسن کرونا مجموع ورود این محصول دارویی به ۴۰ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۸۹۴ دز رسید.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛«مهرداد جمالی ارونقی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به واردات پنج میلیون دز واکسن کرونا در صبح امروز، اظهار داشت: در ۴ شهریورماه ۲ میلیون  و ۲۲۰ هزار دز، ۱۱ شهریور ماه دو محموله شامل یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دز و یک میلیون ۷۹۵ هزار و ۹۶ دز و ۱۲ شهریورماه چهار میلیون و ۱۱۵ هزار و ۸۸ دز واکسن کرونا از نوع سینوفارم وارد کشور شده است.

وی با اشاره به ورود ۶۴۸ هزار در واکسن آسترازنکای روسی در شامگاه دیشب، خاطرنشان کرد: مجموع واکسن های وارداتی از ۱۱ بهمن سال گذشته تا صبح امروز ۱۴ شهریور ماه در ۴۶ محموله به ۴۰ میلیون ۲۹۱ هزار و ۸۹۴ دز رسیده است.

ارونقی تصریح کرد: در این مدت در ۲۶ محموله ۳۱ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۶۸۴ دز واکسن سینوفارم چینی، ، یک محموله یک میلیون ۴۵۲ هزار دز کواکس ایتالیا، یک محموله یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دز کواکس چینی، ۱۱ محموله یک میلیون و ۴۵ هزار دز اسپوتنیک روسی، دو محموله ۹۶۳ هزار دز آسترازنکا روسی، یک محموله ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دز کواکس کره جنوبی، یک محموله ۱۲۵ هزار دز هندی بهارات و ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دز واکسن ژاپنی آسترازنکا به کشور وارد شده است.

وی افزود: تا ساعاتی دیگر محموله دیگری از واکسن کرونا در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین خواهد نشست.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران تاکید کرد: واکسن های وارداتی کرونا در فرودگاه امام خمینی (ره) به نمایندگان وزارت بهداشت تحویل داده می شود و تمام تشریفات گمرکی آنها پای پرواز انجام می‌شود و تعللی در ترخیص آن وجود ندارد.

ویروس کرونا از اسفندماه ۹۸ در کشور شیوع پیدا کرد که به موجب آن برای کنترل و پیشگیری از گسترش این ویروس محدودیت ها و ممنوعیت هایی اعمال شده است.

تاکنون بخشی از گروه‌های پر خطر واکسینه شده‌اند و این روند با اضافه شدن واکسن برکت از تولیدات داخلی به روند واکسیناسیون ادامه دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید