مهمترین تغییرات در اصلاح آیین نامه کارمزد نمایندگان و کارگزاران بیمه اعلام شد

0

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و امور فنی بیمه مرکزی، از تصویب آیین نامه کارمزد نمایندگان و کارگزاران صنعت بیمه در شورایعالی بیمه خبر داد و گفت: از اول مهرماه سالجاری این آیین نامه برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛ “حسن رضا عباسیان‌فر”، در برنامه زنده پرسش و پاسخ اینستاگرام بیمه مرکزی با موضوع طرح‌های جدید بیمه‌ای و امور فنی بیمه، گفت: بیش از 2 سال است که آیین‌نامه کارمزد نمایندگان و کارگزاران صنعت بیمه در حال بازنگری در بیمه مرکزی، کمیسیون تخصصی شورایعالی بیمه و شورایعالی بیمه بوده است.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و امور فنی بیمه مرکزی، بااشاره به مکاتبات شبکه فروش صنعت بیمه با بیمه مرکزی در خصوص محدودیت ها و مشکلات آیین نامه کارمزد، گفت:پس از برگزاری جلسات متعدد و با مشارکت شبکه فروش، آیین نامه کارمزد اصلاح شده است.
عباسیان‌فر تاکید کرد که در اصلاح آیین نامه کارمزد نمایندگان و کارگزاران صنعت بیمه، تلاش شده تا از توان و دیدگاه تمام ذی‌نفعان این صنعت ازجمله شرکت‌های بیمه‌ای، شبکه فروش و بیمه‌گذاران بزرگ استفاده شود.
وی، بااشاره به کارمزد پلکانی نمایندگان و کارگزاران بیمه‌ای ادامه داد: ضوابط مربوط به کارمزد پلکانی یکی از مهمترین دغدغه‌های انجمن‌های صنفی نمایندگان و کارگزاران صنعت بیمه است چراکه اگر حق بیمه از یک رقمی بالا تر باشد کارمزد کاهش پیدا می‌کند که با بازنگری افزایش یافت.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و امور فنی بیمه مرکزی، اظهارداشت: یکی دیگر از مواردی که در اصلاح آیین نامه کارمزد به آن توجه شد ایجاد شفافیت در کارمزد بیمه‌های زندگی است و کارمزد رشته هایی مانند مستمری و به شرط حیات به آیین نامه اضافه شد.
عباسیان‌فر، بیان کرد:در اصلاح آیین نامه کارمزد نمایندگان و کارگزاران بیمه، کارمزد بیمه‌های به شرط فوت ساده هم افزایش یافت اما کارمزد بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری تغییری نیافت.
وی، در رابطه با کارمزد سازمان‌های دولتی هم گفت: کارمزد در این بخش افزایش یافت، درواقع درگذشته کارمزد بخش دولتی بر اساس یک چهارم کارمزد مصوب یعنی 25 درصد محاسبه می‌شد که به 50 درصد افزایش یافت.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید