ماشین آلات کشاورزی بدون پرداخت حق بیمه پلاک گذاری می شوند

0

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: کشاورزان استان تا پایان شهریور امسال فرصت پلاک‌گذاری ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی خود را بدون پرداخت حق بیمه دارند.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از ایرنا شهریار حنیفی با اعلام اینکه بیش از ۳۰ هزار دستگاه تراکتور و کمباین در استان وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد هم اکنون یک هزار دستگاه فاقد پلاک هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از شروط لازم برای پلاک گذاری ماشین‌آلات کشاورزی برخورداری از حق بیمه است، افزود: با هماهنگی انجام شده و همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی استان مقرر شده تا پایان شهریور سال جاری ماشین آلات کشاورزی بدون پرداخت حق بیمه پلاک گذاری شوند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه ارایه خدماتی به ادوات و ماشین آلات کشاورزی هم چون عرضه سوخت و تردد منوط به شماره‌گذاری آنها است، گفت: براساس قانون سوخت به ماشین آلات کشاورزی فاقد پلاک عرضه نمی‌شود.

حنیفی یادآور شد: شماره گذاری ماشین آلات کشاورزی بر اساس برنامه ریزی مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهادکشاورزی با هماهنگی وزارت کشور به منظور هویت بخشی و شناسنامه دار کردن دستگاه های کشاورزی و صدور کارت سوخت هوشمند انجام می شود.

وی اظهار داشت: صاحبان تراکتور و کمباین کشاورزی که خودروی آنها فاقد پلاک انتظامی است می توانند از این فرصت برای شماره گذاری استفاده کنند.

کردستان یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم معادل ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی معادل ۱۲ درصد دارد.

کردستان سه میلیون و ۱۹۹ هزار راس دام سبک و سنگین، ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۲۵۷ هزار کندوی زنبور عسل دارد و جمعیت بهره بردار کشاورزی آن ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود سه میلیون تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که ۳۲۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی این استان گندم است و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۰ هزار تن است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید