پرداخت حدود ۲۰۰ میلیارد تومان مالیات به شهرداری‌ها و دهیاری‌های سمنان

0

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان از پرداخت حدود ۲۰۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده در استان سمنان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان خبر داد.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از فارس، جواد انوری با اشاره به پرداخت حدود ۲۰۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده در استان سمنان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان اظهار کرد: این میزان پرداخت نسبت به سال قبل، ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه مالیات یکی از مؤلفه‌های تأمین درآمد و مدیریت اقتصادی برای دولت‌ها در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه است، تأکید کرد: امروزه در کشورهای توسعه یافته ۱۰۰ درصد درآمدهای دولت از محل دریافت مالیات محقق می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی سمنان تصریح کرد: مالیات بر ارزش افزوده، درآمدی پایدار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در جهت توسعه و عمران شهری محسوب می‌شود و اگر مردم آثار پرداخت مالیات را به صورت ملموس درک و مشاهده کنند، رغبت بیشتری برای پرداخت مالیات خواهند داشت.

انوری وصول مالیات همراه با عدالت مالیاتی را مهم‌ترین اصل سازمان امور مالیاتی کشور برشمرد و گفت: وصول مالیات باید توأم با اصول باشد و رضایت‌مندی مردم در امر پرداخت مالیات مهم‌ترین اصل در نظام مالیاتی به شمار می‌رود که باعث برقراری عدالت اجتماعی در جامعه می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان هوشمندسازی مالیاتی را موجب افزایش رضایت‌مندی مؤدیان مالیاتی عنوان کرد و افزود: هدف از اجرای طرح جامع مالیاتی هوشمندسازی، بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در نظام مالیاتی و ایجاد نظام جامع اطلاعات مالیاتی هوشمند است و اجرای کامل این طرح افزایش میزان رضایت‌مندی مؤدیان، از هزینه‌های اجرایی عملیات مالیاتی کاسته و جلوگیری از فرار مالیاتی را به دنبال دارد.

انوری با اشاره به  ارائه خدمات سازمان امور مالیاتی به صورت الکترونیکی گفت: بیش از ۵۰ مورد از خدمات مالیاتی سازمان امور مالیاتی به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود که مؤدی صرفا در منزل و بدون حضور در اداره کل قادر به انجام عملیات مالیاتی است.

مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی یکی دیگر از خدمات سازمان امور مالیاتی برشمرد و عنوان کرد: مؤدیان و فعالان اقتصادی هنگام تکمیل برگه اظهارنامه با فعال کردن ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

انوری طرح جامع مالیاتی و ایجاد بانک اطلاعاتی هوشمند را به عنوان یکی از دستاوردهای مهم نظام مالیاتی برشمرد و عنوان کرد: با حرکت به سوی مدرن‌سازی و هوشمند کردن نظام مالیاتی و ایجاد سامانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی، اطلاعات شفاف مالی و درآمدی افراد رصد و فرصت مناسبی برای شناسایی منابع مالیاتی جدید فراهم می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان ضمن تشکر از پرسنل خدوم و زحمتکش اداره کل، از کارکنان استان به عنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی در استان یاد کرد و گفت: تمام پرسنل در سطح استان با جدیت و پشتکار، حتی در ایام شیوع بیماری کرونا ، بدون هیچ گونه وقفه در کار و با استفاده از کلیه ظرفیت‌های قانونی در جهت تحقق برنامه‌های راهبری ابلاغ شده بر اساس برنامه زمان‌بندی اقدام می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید