واکسیناسیون دانشجویان تا پایان مهر انجام می شود

0

ذاکری گفت: تزریق واکسن شاید اجباری نباشد، اما کارت واکسیناسیون برای حضور در جمع و کلاس‌های دانشگاه ضروری است.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ جبار علی ذاکری رییس دانشگاه علم و صنعت درباره وضعیت واکسیناسیون جامعه دانشگاهی اظهار کرد: واکسیناسیون استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت که بیماری خاصی یا کرونا نداشتند دو هفته گذشته طی دو روز با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به پایان رسید.

او افزود: از دیروز واکسیناسیون کارکنان، کادر پزشکان و دانشجویان پسا دکتری دانشگاه علم و صنعت از دیروز آغاز شده و تا امروز ادامه دارد. تعدادی از کارکنان دانشگاه بر اساس شرایط سنی که در ردیف عموم مردم اعلام شده بود واکسینه شدند و مابقی آن‌ها طی این دو روز انجام خواهد شد.

واکسیناسیون دانشجویان تا پایان مهر انجام می شود

ذاکری تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و مطابق برنامه ریزی‌های دانشگاه بر حسب ضرورت دانشجویان در دانشگاه امیدواریم ک بتوانیم تا پایان شهریور و مهر ماه تمامی دانشجویان را واکسینه کنیم و فرآیند تکمیل تزریق واکسن را پیش ببریم.

تزریق واکسن اجباری نیست

رییس دانشگاه علم و صنعت درباره اجباری بودن تزریق واکسن برای جامعه دانشگاهی گفت: طبیعتا افرادی که واکسن نمی‌زنند محدودیت‌هایی خواهند داشت، اما اجباری بودن آن در قانون وجود ندارد. اگر کسی در جمع بخواهد ظاهر شود و در کلاس‌های درس دانشگاه‌ها حضور داشته باشد در اختیار داشتن کارت واکسیناسیون الزامی است.

ذاکری اضافه کرد: اگر استادان و دانشجویان و اعضای هیئت علمی و کارکنان بنا بر دلایل گوناگون یا حساسیت و آلرژی واکسینه نشوند یا دکتر تزریق واکسن را برای آن‌ها منع کرده باشد، طبیعتا محدودیت‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

۲ هزار واکسن در اختیار دانشگاه علم و صنعت قرار گرفته است

رییس دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: اگر دانشجویان به خاص و علاقه خود واکسینه نشوند برای حضور در دانشگاه یا اجتماع حتما قوانین محدودیتی در نظر گرفته می‌شود و فعلا بحث اجبار واکسیناسیون برای ما مطرح نیست و تنها موضوع مهم این است که بتوانیم جامعه دانشگاهی مشتاق را واکسینه کنیم تا آن‌ها از ظرفیت استفاده کنند.

او با اشاره به نوع واکسن تزریق شده و دوز آن‌ها اظهار کرد: حدود ۲ هزار دوز واکسن کرونا در اختیار جامعه دانشگاهی علم و صنعت قرار گرفته است که طی دیروز و امروز برای تمامی کارکنان تزریق می‌شود و نوع آن واکسن برکت، آسترانزکا و سینوفارم است که بیش از ۷۰ درصد همکاران تمایل زیادی به تزریق واکسن برکت داشته اند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید