با تخلف بانک رفاه و سازمان تأمین اجتماعی برخورد شود

0

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران در بازدید از ایستگاه‌های مترو شهید رضایی و توحید، گفت: ۶ ماه می‌شود که ۴۰۰ میلیارد تومان پول اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ در حساب بانک رفاه قرار دارد که باید با این تخلف برخورد شود.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛اعضای کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به همراه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ایستگاه‌های درحال ساخت مترو شهید رضایی واقع در خط ۶ و توحید واقع در خط ۷ بازدید کردند.

در این بازدید سید مناف هاشمی، معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره ایستگاه شهید رضایی، بیان کرد: ایستگاه شهید رضایی سومین ایستگاه در خط ۶ است که در دستور کار افتتاح امسال قرار دارد.

وی ادامه داد این ایستگاه تا پایان شهریور به بهره برداری می‌رسد و با یک ماه تأخیر یعنی حدود ۵۰ روز آینده ایستگاه توحید در خط ۷ نیز افتتاح خواهد شد. تجهیزات ایستگاهی اعم از پله برقی، آسانسور و … درحال رسیدن برای نصب است.

به گفته هاشمی؛ مدیریت شهری پنجم از ۲۷ ایستگاه خط ۶ با افتتاح ایستگاه شهید رضایی تاکنون ۱۳ ایستگاه افتتاح کرده است و باقی ایستگاه‌ها باید تا سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به اتمام برسند.

وی با بیان اینکه طبق برنامه، مدیریت شهری جدید تا پایان سال باید چهار ایستگاه دیگر را به بهره برداری برساند، افزود: اصلی‌ترین مشکلی که زمان‌بندی افتتاح ایستگاه‌ها را به تعویق انداخته موضوع تأمین منابع مالی است. دولت نتوانست آنچه که در بودجه بود را به شهرداری پرداخت کند و برهمین اساس وابستگی ما به اوراق مشارکت بود.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره وضعیت اوراق مشارکت‌ های ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸، توضیح داد: اوراق مشارکت سال ۱۳۹۹ با عاملیت بانک شهر نهایی شده و مقطع به مقطع درحال گذاشتن وثیقه و دریافت پول هستیم.

مناف هاشمی گفت: ۶ ماه می‌شود که ۴۰۰ میلیارد تومان پول اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ در حساب بانک رفاه قرار دارد. شهرداری با این پول می‌توانست اتوبوس‌های بسیاری برای شهر خریداری کند و ایستگاه‌های باقی مانده مترو را به بهره برداری برساند.

وی در ادامه افزود: اما گروکشی میان سازمان تأمین اجتماعی و شهرداری باعث شده که پول حمل و نقل عمومی در بانک رفاه بماند. باید یک مرجعی در دولت این موضوع را بررسی و با تخلف بانک رفاه و سازمان تأمین اجتماعی برخورد کند.

به گفته هاشمی؛ اگر سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان توسط شهرداری و ۲۰ هزار میلیارد تومان دیگر توسط دولت در حوزه حمل و نقل عمومی هزینه شود می‌توان چشم انداز روشنی در این حوزه داشت.

وی در خصوص قرارداد ۱۰۵ دستگاه واگن، توضیح داد: این قرارداد با واگن سازی تهران منعقد شد تا بتوانیم این کارخانه را از حالت تعطیلی بیرون بیاوریم. یک مشکل ضمانتی ملکی و پیش پرداختی داشتیم که هفته گذشته بابت ضمانت ملکی که باید به بانک شهر می‌دادیم یکی از زمین‌های حوزه حمل و نقل را به عنوان ضمانت قرار دادیم. ۲۵ میلیون دلار پول شهرداری از حدود دو سال گذشته در قالب یک قرارداد قبلی معطل بود، آزاد خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان گفت: امیدوارم که طی یک ماه آینده واگن سازی شهر تهران فعال شود و ۱۰۵ واگن در دستورکار قرار گیرد.

مناف هاشمی در خصوص بازسازی قطارها نیز گفت: حدود ۳۱ رام قطار پیشین باید بازسازی شود تا به روز شوند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید