روزانه ۵۰ تن اکسیژن در تهران تولید می‌ شود

0

استاندار تهران گفت:‌ در تولید اکسیژن برای اولین بار معاونت اقتصادی استانداری شرایطی را فراهم کرد تا روزانه ۵۰ تن اکسیژن در تهران تولید شود.

به گزارش «نبض‌بیمه»؛به نقل از  ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه‌ای که با حضور فرمانداران شهرستان‌های استان تهران به مناسبت هفته دولت برگزار شد، گفت: به همه پزشکان و مدافعان سلامت روز پزشک را تبریک می‌گویم.

او ادامه داد: خدمات پزشکی و سلامت بحث مهمی است و سلامت، امنیت و آموزش از ارکان محوری خدمات یک دولت برای آحاد جامعه است و در سایه امنیت است که اقتصاد و حقوق شهروندی حاکم می‌شود.

بندپی با تاکید بر اینکه در سایه تامین سلامت است که رفاه، آسایش و برخورداری از نعمات آموزشی فراهم می‌شود افزود: در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ اقدامات خوبی را در استان تهران شاهد بودیم و همه فرمانداران، بخشداران و مجموعه اقدامات انجام و شرایطی را فراهم کردند که بالندگی در مجموعه عملکرد استانداری تهران ظهور کند.

استاندار تهران گفت: تهران جزو سه استان برتر در ارزیابی عملکرد جشنواره شهید رجائی است.

بندپی گفت: ۴۲۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۴هزار و ۸۷۱ نفر در حوزه‌های مختلف از بهداشت و درمان گرفته تا شهرداری و آموزش صورت گرفته است و مجموعه شاخص‌ها در همه نقاط استان امیدوار کننده است.

او اضافه کرد: در حوزه سیاسی و اجتماعی انتخابات با کمال آرامش و قانون مداری و بی‌طرفی انجام شد. همزمان۴ انتخابات در کلانشهر تهران و شهرستان‌ها انجام شده و مشارکت استان تهران نسبت به میانگین کشوری افزایش داشته است که نشان می‌دهد در همه حوزه‌ها اقدامات خوبی را رقم زدند که خروجی آن افزایش مشارکت بوده است.

بندپی با اشاره به اقدامات عمرانی شاخص انجام شده گفت: در حوزه عمرانی اقدامات شاخص شامل مترو پرند بوده است که استخوان لای زخم بود و چندین سال معطل مانده واز مطالبات به حق مردم پرند و رباط کریم بود. بعد از ماه‌ها کارشناسی توافق نامه‌ای با شهردار وقت تهران و معاونت حمل و نقل ترافیک امضا و تامین مالی پروژه مشخص شده است.

او افزود: اخذ موافقت محیط زیست برای مترو پردیس نیز دیگر اقدامی بود که هرچند زمانبر اما به سرانجام رسیده است.

بندپی با اشاره به توسعه آرامستان تهران گفت: برای توسعه آرامستان تهران مصوبه هیات دولت برای۳۰۰ هکتار زمین اخذ شده است.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه در حوزه اقتصادی در تهران جهش صورت گرفته است، گفت: گاه ما به شهرستان‌هایی که از عقب ماندگی تاریخی برخوردار هستند باید در زمینه توسعه شهرک‌های صنعتی و توسعه خدمات زیربنایی اقدامات مناسب انجام شود.

بندپی گفت: در تولید اکسیژن برای اولین بار معاونت اقتصادی استانداری شرایطی را فراهم کردند که روزانه ۵۰ تن اکسیژن در تهران تولید می‌شود. دفع بهداشتی پسماندهای پزشکی مساله دیگر است که کار عملیاتی آن در حال شروع شدن است.

او افزود: عبور از مجموعه بنیاد مستضعفان برای دسترسی به بزرگراه مدرس مساله دیگر است که کارهای اولیه آن به اتمام رسیده است.

بندپی در ادامه با اشاره به نرخ بیکاری استان تهران گفت: نرخ بیکاری استان تهران دو و نیم درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است و این نشان دهنده همکاری‌های خوب بین دستگاه‌ها و بین دولتی است و آرامش و ثباتی که می‌تواند برای سرمایه‌گذاری در تهران ایجاد شود که منجر شده است تا شاهد کاهش نرخ بیکاری از سال ۹۸ به بعد باشیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید