بیمه سرمد، صاحب اولین شعبه مجازی صنعت بیمه شد

0

با برگزاری مراسم رونمایی از شعبه مجازی بیمه سرمد، این شرکت صاحب اولین شعبه مجازی در میان شرکت‌های بیمه شد.

به گزارش روابط عمومی بیمه سرمد، با حضور دکتر مصطفی زندی مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی، مهندس مهدی مهدوی سرپرست و قائم مقام و جابر توان مدیرکل برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات شرکت، از شعبه مجازی بیمه سرمد رونمایی شد.

مهندس مهدی مهدوی سرپرست و قائم مقام بیمه سرمد درباره راه‌اندازی این شعبه و هم‌چنین نمایشگاه آنلاین صنعت بیمه گفت: ایده بیمه مرکزی برای برگزاری نمایشگاه آنلاین صنعت بیمه، کاملا نوآرانه و به‌روز بود و ما به دلیل اینکه همیشه در حوزه نوآوری پیشقدم بوده‌ایم، جزو اولین شرکت‌هایی بودیم که از آن استقبال کردیم.

وی درباره شعبه مجازی بیمه سرمد نیز گفت: امروز هم بیمه سرمد با راه‌اندازی شعبه مجازی در این حوزه پیشقدم شد تا از ظرفیتی که تیم فنی نمایشگاه ایجاده کرده است، به عنوان یک شعبه مجازی استفاده کند.

«در این حوزه می‌توان کارهای جدیدی تعریف کرد و خدمات بهتری ارائه داد»، مهندس مهدوی با ذکر این نکته درباره قابلیت‌های شعبه مجازی سرمد گفت: با این پلتفرم‌ها، هر فردی می‌تواند در واقع یک بنچ‌مارکینگ را در میان شرکت‌های بیمه و محصولاتشان انجام دهد و با مدیران شرکت‌های بیمه در یک فضای جدید و با یک تجربه متفاوت، ارتباط مستقیم برقرار کند.

قائم مقام بیمه سرمد در پایان گفت: امیدوارم این نوآوری‌ها برای صنعت بیمه منشأ اثر مبثت باشد، بتواند مخاطب را درگیر کند و شرکت‌های دیگر نیز خدماتشان را با استفاده از چنین فضاهایی توسعه بدهند.

مصطفی زندی مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی نیز که نقش اصلی را در اجرای این پروژه بزرگ در صنعت بیمه برعهده دارد و با سختی‌های اجرای این پروژه دست و پنجه نرم کرده است، سخنانش را این طور آغاز کرد؛ «چند سال پیش که بحث آموزش‌های الکترونیکی و دانشگاه‌های مجازی مطرح شد، خیلی از افراد آن را نمی‌پذیرفتند و مقاومت می‌کردند، حتی در اوایل شیوع کرونا، پذیرش دورکاری برای سازمان‌ها سخت بود. اما کرونا با وجود سختی‌هایش، آزمایشی بود که ظرفیت‌های سازمان‌ها و شرکت‌ها در حوزه استفاده از فناوری‌های دیجیتال نمایان شود».

او با اشاره پیشگام بودن سرمد برای حضور در نمایشگاه آنلاین بیمه گفت: بیمه سرمد یکی از شرکت‌هایی در صنعت بیمه بود که آینده‌نگری بیشتری داشت و ورود به این عرصه‌، نشان از جوان بودن مدیران این شرکت دارد. مدیران سرمد زودتر از سایر شرکت‌ها تشخیص دادند که جامعه به چه سمت و سویی می‌رود.

مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی افزود: اما با پشت کار دوستان مجری این طرح و حمایت‌ شرکت‌هایی مانند بیمه سرمد، این کار به خوبی انجام شده و امیدوارم این اتفاق برای شرکت‌های دیگر هم بیفتد. کارهای نوینی مانند شعبه مجازی، می‌تواند نمایندگان بیمه سرمد را نیز درگیر کند و از حضور آنها نیز برای ارائه خدمات استفاده کرد.

وی گفت: امیدوارم این محصول برای شرکت بیمه سرمد کارا باشد و به همه صنعت بیمه کشور توسعه پیدا کند.

جابر توان مدیرکل برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات بیمه سرمد نیز در این مراسم درباره پروژه شعبه مجازی سرمد گفت: جمع کردن کلیه فعالیت‌های بیمه‌گری و ارائه خدمات به مشتریان در کنار هم جدای از کار فنی، یک سلیقه خوب می‌خواهد و این اتفاق در این پروژه به خوبی افتاده است و جای تشکر دارد.

وی گفت: اگر بتوانیم این ایده را در کل محتوا و فعالیت‌های سازمان تسری بدهیم که محتوای ما از حالت نوشتاری و تکراری خارج شود و به سمت یک ارتباط دو طرفه پیش برود، کار بزرگی است و امیدواریم این کار برای کل سایت سرمد انجام شود تا بتوانیم در این حوزه هم پیش‌رو باشیم.

مهندس سلطانی یکی از مدیران پروژه نمایشگاه آنلاین بیمه و شعبه مجازی بیمه سرمد نیز در توضیح اجرای این پروژه گفت: پیشرفت‌های تکنولوژیک در حوزه دیجیتال، فیلم‌سازی و تبلیغات، هر روز فرصت‌های تازه‌ای برای خلق روش‌های تازه تعامل با مخاطب و مشتری برای برندها فراهم می‌کند. البته با وقوع پاندمی کرونا، ارائه شیوه‌های روزآمد مجازی بودن، دیگر نه یک انتخاب و مزیت، بلکه یک ضرورت برای حفظ برندها است.

مدیر پروژه شعبه مجازی بیمه سرمد اضافه کرد: ما با سرمایه‌گذاری و تمرکز بر این مساله، موفق به طراحی و تولید راه‌حل تازه و منحصر به فردی برای ارتباط با مخاطب با عنوان «تعامل مجازي» شدیم. با توجه به حالت تخت، مصنوعی و ماشینی تجربه‌های کاربری (UX) و رابط‌های کاربری (UI) در پلتفرم‌های موجود به عنوان یک ضعف و طبعا یک فرصت، به راه‌حلی رسیدیم که در آن هم حس تعامل مستقیم و طبیعی (و حتی چهره به چهره) انسانی و هم حس مکان و موقعیت فیزیکی و واقعی را مجددا به تجربه ارتباط برند و مشتری، این بار به شکلی حتی پیشرفته‌تر برگرداندیم.

او درباره نیازهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کاربر در این پلتفرم هم گفت: برای استفاده از این شعبه با وجود همه نوآوری خود، نیازمند یک دیوایس و یا حتی نرم‌افزار مجزا نیست و می‌تواند بر روی بستری که در دسترس همه است، یعنی وب (HTML5) راه‌اندازی و ارائه شود.

مهندس سلطانی درباره روند اجرای این پروژه نیز گفت: برای طراحی این پلتفرم، حدود ۲۰۰۰ هزار ساعت وقت گذاشتم و برای اجرای زیرساخت‌های این پروژه در بخش فنی نیز، بیش از ۴۰۰۰ نفر ساعت کار انجام شده است، چرا که تمامی این پروژه از صفر تا صد در داخل کشور طراحی شده است و در هیچ یک مراحل ما از زیرساخت‌ها و پلتفرم‌های خارجی استفاده نکردیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید