مدیر بیمه سرمد در هرمزگان: پرتفوی مهندسی و مسئولیت را ارتقا دادیم

0

با جهش پرتفوی سرمد در چند سال گذشته، تمرکز بر روی بهبود ترکیب پرتفوی یکی از اهداف مهم سازمان و همچنین شعب استانی سرمد شده است. یکی از استان‌هایی که در جذب پرتفوی مهندسی و انرژی و مسئولیت عملکرد موفقی داشته است و توانسته ترکیب پرتفوی خود را متوازن کند، استان هرمزگان است.

به گزارش نبض بیمه به نقل از روابط عمومی بیمه سرمد، سید علیرضا حسینی عزآبادی مدیر شعبه این استان در گفتگو با فصلنامه سرمد به بررسی روند ارتقاء رتبه شعبه استان هرمزگان پرداخت و گفت: شعبه هرمزگان در سال 1399 توانست اهداف خود را محقق نموده و جایگاه مناسبی را در بین شعب شرکت بیمه سرمد کسب به دست بیاورد. برنامه ریزی ما در سال گذشته بر پایه سه محور اصلی انجام گرفت، برنامه برای جذب شبکه‌ای توانمند و حرفه‌ای از نمایندگان و کارگزاران با پتانسیل بالا در استان که موجب خلق پرتفوی متنوع و جذب ریسک‌های مطلوب شد.

براساس گفته حسینی عزآبادی، در سال گذشته برنامه ریزی خوبی برای آموزش و توانمند سازی شبکه فروش شعبه انجام شد. دوره‌های آموزشی مستمر در سال گذشته به شکل حضوری و آنلاین برگزار شد و در این دوره‌ها آشناسازی نمایندگان با روش‌های بازاریابی،جستجوی بازارهای جدید و آموزش فنی رشته‌های مورد درخواست نمایندگان پیگیری شد که بازخورد مناسبی از طرف شبکه فروش شعبه به همراه داشت.

مدیر شعبه استان هرمزگان در ادامه توضیح داد:« خوشبختانه در سال 1399 با توجه به برنامه ریزی‌های میان مدتی که در این شعبه با همکاری پرسنل صورت گرفت، توانستیم کلیه اهداف تعیین شده را محقق کنیم، به نحوی که در رشته های باربری، کشتی، مهندسی و مسئولیت که تا پیش از این دوره، پرتفوی و آمار قابل قبولی در این شعبه نداشتند، با ارائه شرایط مناسب و همکاری لازم با نمایندگان و کارگزاران فعال در این حوزه موفق به جذب پرتفوی قابل قبول و بالاتر از اهداف شدیم.»

حسینی عزآبادی معتقد است: «برای حفظ جایگاه و ارتقای آن، برنامه ریزی ها و روند خوب سال گذشته را در پیش خواهیم گرفت. برای حضور و رقابت در میدان سخت جذب بازارهای سودآور و ریسک‌های مناسب نیز با حمایت بیش از پیش مدیران فنی شرکت انتظار داریم که همانند سال گذشته در مسیر رشد قرار گرفته و اهداف تعیین شده سال جاری را محقق سازیم. از جمله مواردی که می توان در سال جاری به عنوان هدف گذاری و برنامه‌های شعبه از آنها نام برد، شامل استفاده از پتانسیل کارگزاران قوی در استان، برنامه ریزی برای آموزش هدفمند نمایندگان، تکریم بیمه گذاران، بیمه شدگان و زیان‌دیدگان در مراجعه به شعبه، پاسخگویی سریع و دقیق به درخواست‌های بیمه‌گذاران و همچنین ارزیابی دقیق و صحیح خسارت و کسب رضایت مشتریان به ویژه زیان‌دیدگان، فعالیت گسترده در سایر رشته‌های بیمه‌ای سودآور است.»

تقویت شبکه فروش و نمایندگان استان موضوع مهمی است که براساس گفته این مدیر شعبه« سه طریق مسیر تقویت شبکه فروش و نمایندگان استان» مدنظر قرار گرفته است:« اولین آموزش مستمر فنی و همچنین بازاریابی نمایندگان به شکل تخصصی است و در این راستا متناسب با علاقمندی و استعداد نمایندگان هدف گزاری انجام خواهد شد. گام دوم مربوط به راهبری و مدیریت فروش هر یک از نمایندگان از راه هدفمندسازی آنها، تقویت انگیزه و حمایت و پشتیبانی هر دفتر نمایندگی است و در مرحله سوم نیز نظارت بر عملکرد نمایندگان در ابعاد مختلف کاری و تلاش برای رفع مشکلات و موانع پیش روی آنها مدنظر قرار گرفته است.»

او در رابطه با مهم‌ترین برنامه‌های سال 1400 گفت:« ما تلاش خواهیم کرد تا مسیری که از سال قبل در این شعبه شروع شده است با رفع نواقص و موانع موجود به صورت جدی ادامه پیدا کند. جذب شبکه فروش در نقاط مختلف استان، جذب فروشندگان بیمه‌های عمر و تیم سازی از اهم برنامه‌های ما در سال 1400 است. امسال به صورت جدی موضوع برقراری ارتباط موثر با مدیریت شعب بانک صادرات برای جذب پرتفوی بانک صادرات و بهره برداری از سطح وسیع و دامنه شبکه مشتریان بانک را دنبال خواهیم کرد.»

برگزاری دوره‌های آموزشی با افزایش سطح کیفی فعالیت هر نمایندگی همراه بوده است، موضوعی که حسینی عزآبادی در رابطه با آن توضیح داد: کلاس‌های آموزشی سرمد در صورت رفع ایرادهای سیستمی می تواند در حوزه آموزش شبکه فروش، سطح فنی و کیفیت فروش نمایندگان را بالاتر ببرد، در همین راستا لازم به ذکر است که بازخورد خوبی از سوی نمایندگان شعبه پس از برگزاری چند دوره آموزشی برای ادامه‌دار شدن و متنوع شدن کلاس‌های آموزشی در سال جدید دریافت کرده‌ایم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید