یمینی: پروژه rating بیمه سرمد کلید خورد

0

مدیر بیمه های اتکایی بیمه سرمد گفت: پروژه rating شرکت کلید خورده است تا بیمه سرمد بتواند تنها شرکت بیمه ایرانی باشد که در سال 1400 رتبه اعتبار بین‌المللی دریافت کرده است.

به گزارش نبض بیمه به نقل از روابط عمومی بیمه سرمد، سارا یمینی مدیر بیمه‌های اتکایی شرکت گفت: شرکت‌های بیمه که در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کنند، برای اینکه یک شاخص مناسب برای ارائه به بیمه گذاران، سهامداران، بیمه‌گران اتکائی و شرکت‌های طرف قرارداد خود بدهند، از یک آژانس مستقل رتبه‌بندی استفاده می‌کنند تا این آژانس‌ وضعیت مدیریتی، وضعیت مالی، توانایی پرداخت خسارت، قابلیت نقد شوندگی و استراتژی‌های کسب و کارشان را بررسی کرده و در واقع توانانی شرکت را در ایفای تعهداتشان بسنجند و بر اساس نتایج و سطح‌بندی‌هایی که دارند، رتبه و اعتبار شرکت را تعیین کنند.

یمینی گفت: قوی‌ترین شرکت به لحاظ اعتباری که می‌تواند به تعهداتش عمل کند، سطح AAA یا AA دریافت می‌کند و شرکت‌هایی که در گروه B قرار می‌گیرند به لحاظ اعتباری در سطح متوسط قرار می‌گیرند.

مدیر بیمه‌های اتکایی سرمد گفت: برای بیمه سرمد که در حال حاضر خود را مهیا کرده است تا بتواند در آینده‌ای نزدیک، مجوز قبولی اتکایی از خارج را نیز اخذ کند، داشتن رتبه اعتباری که یک آژانس مستقل بین‌المللی آن را صادر کرده باشد، باعث می‌شود تا بیمه‌گران و کارگزاران اتکائی در آن سوی مرزها به دلیل این رتبه اعتباری به ما اعتماد کنند.

وی درباره پروژه rating بیمه سرمد گفت: این پروژه کلید خورده است و ما مذاکرات متعددی با موسسات بین‌المللی و آژانس‌های رتبه‌بندی داشتیم و در نهایت با استعلام‌های صورت گرفته، موسسه بین‌المللیcapital intelligence rating برای پروژه rating شرکت انتخاب شد که مورد موافقت اعضای هیات مدیره قرار گرفته است و به زودی با همکاری مدیر امور حقوقی و مشاور امور بین‌الملل مدیرعامل نهایی می‌شود.

یمینی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم کار اجرایی این پروژه پس از تائید صورت‌های مالی شرکت، در مرداد ماه آغاز شودو پس از ترجمه مستندات، مدارک مورد نیاز برای موسسه capital intelligence rating ارسال شود.

مدیر بیمه‌های اتکایی بیمه سرمد با اشاره به اینکه رتبه‌بندی اعتبای باید سالیانه تمدید شود، گفت: پیش از این چند شرکت بیمه، رتبه‌بندی بین‌المللی داشتند، اما این رتبه بندی تمدید نشده و در حال حاضر هیچ شرکت بیمه ایرانی رتبه اعتبار بین‌الملل ندارد و بیمه سرمد می‌تواند با دریافت این رتبه، تنها شرکت بیمه ایرانی باشد که رتبه اعتبار بین‌المللی دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید