اصلاح آیین نامه اجرایی بیمه بیکاری اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه

0

به گزارش نبض بیمه، براساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی بیمه بیکاری هنرمندان، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، ردیف اعتباری پیش بینی شده در لوایج بودجه سنواتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحت عنوان مقرری بیکاری اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و صدا و سیما متناسب با اعتبار تخصیص یافته و با رعایت قوانین مربوط برای واریز به حساب بیمه بیکاری افراد (صندوق بیمه بیکاری) به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می گردد تا سازمان آن را به حساب افراد مشمول واریز نماید.

همچنین در صورت احراز استفاده از مقرری بیکاری توسط فرد در دوران عضویت در سایر صندوق های حمایتی، اشتغال در دستگاه های اجرایی و یا کارگاه های مشمول قانون کار و قانون تأمین اجتماعی، احراز شرایط بازنشستگی و اشتغال به کار مجدد، مبلغ دریافتی باید توسط گیرنده مقرری بیکاری به سازمان تأمین اجتماعی مسترد شود.

سازمان تأمین اجتماعی (صندوق بیمه بیکاری) منحصراً متناسب با اختصاص اعتبار مربوط، مجاز به هزینه کرد آن برای مقرری بیکاری موضوع این آیین نامه است.

همچنین شورای مقرری بیکاری اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه موضوع این آیین نامه موظف است نسبت به بررسی و تأیید واجدین شرایط دریافت مقرری بیکاری جهت اعلام به سازمان تأمین اجتماعی اقدام نماید.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید